La fira es fa del 10 al 13 d’aquest mes a Londres i enguany es posarà especial èmfasi en la difusió de la commemoració del Centenari de la Costa Brava que es troba traduït a l’anglès i pot ser consultat als següents webs: costabrava100.org i costabrava.org.
Els turoperadors i agents de viatges que assistiran a la mostra de turisme i que ja han concertat entrevistes amb el Patronat aprofitaran per recollir informació actualitzada de la destinació i establir contactes amb els empresaris turístics gironins. El Patronat ha concretat entrevistes durant els dies dedicats als professionals de la fira, amb importants operadors britànics –Thomas Cook & Ireland o Albatross Travel Group, 3D Golf i Golf Options-, i diversos mitjans de comunicació.
El mercat britànic
El mercat emissor britànic és el segon en importància a Catalunya amb 2.161.000 visitants enregistrats al 2007, xifra que representa el 13,56% del total de turistes que rep el país.
Per la destinació Costa Brava aquest mercat és segon en importància, per darrere del francès i per davant de l’alemany, per bé que en els últims anys es va incrementant en motiu de l’establiment de gran nombre de connexions directes i regulars entre l’Aeroport Girona Costa Brava i el Regne Unit.
Actualment l’aeroport gironí té connexió amb setze ciutats de les Illes Britàniques. Per altra banda, també s’ha detectat una important desestacionalització de la demanda turística i un notable canvi en les tendències de contractació del viatge i de consum de l’oferta turística i complementària.