Dimarts, 27 de juliol de 2021 - Edició 1097
La República

SETEM demana cafè de comerç just a les universitats catalanes

SETEM, l’organització de solidaritat internacional que treballa per sensibilitzar sobre les desigualtats nord-sud, ha estrenat una nova campanya de conscienciació que vol donar a conèixer entre l´alumnat i el personal docent de la universitat el món del comerç just i les implicacions de les eleccions de consum.

La campanya s´apropa a les cafeteries universitàries amb la web interactiva demanacafejust.org, que permet als estudiants calcular el seu consum de cafè, veure les repercussions d’aquest i participar en una acció que sol·liciti als responsables de la seva universitat que la cafeteria serveixi cafè de comerç just, de manera amena i fàcil.

Redacció
Redacció 15/10/2008

Juntament amb la proposta d´acció web, es distribuiran per la cafeteria i la universitat postals que donaran a conèixer la web i la data de projecció de la pel·lícula ‘Blackgold’, que enguany ha estat en cartell al Cinema Verdi Park.

El videofòrum que proposem als centres universitaris mostra la complexitat i els diferents actors implicats de la cadena productiva i comercial del cafè:
des de l´enorme poder de les multinacionals, passant per la imposició de preus a les Borses internacionals, a l´organització de cooperatives de caficultors que aposten pels criteris del comerç just.

SETEM treballa des de l´any 1998 en la promoció del comerç just amb el programa anomenat ‘El Bon Cafè’, que justament aquest any fa 10 anys. Entre d´altres accions, impulsa les màquines de vènding de cafè de comerç just: l´any 2007 tenia prop de 700 terminals en funcionament.