
Concretament, Treball fixa que el servei d’autobusos de TMB funcioni en un 50% durant les franges horàries de dos quarts de set fins a dos quarts de deu del matí i de cinc de la tarda a vuit del vespre durant els dies laborables, excepte el divendres 21 de desembre, que durant la tarda el servei d’autobusos haurà de ser del 60%. El cap de setmana, TMB haurà de garantir el 50% del servei entre les onze del matí i dos quarts de dues de la tarda i de cinc a vuit del vespre.
Pel que fa als barris més allunyats de la ciutat de Barcelona on no hi ha transport públic alternatiu a banda dels autobusos, Treball estableix també l’obligatorietat de mantenir-hi una infraestructura mínima, tal i com ja es va disposar en Ordres de serveis mínims anteriors. En aquest cas, s’estableix de forma complementaria uns serveis mínims del 25% en la resta d’hores no cobertes per les franges horàries de les hores punta, respectant alhora una freqüència màxima de pas dels autobusos d’uns 30 minuts. Aquests serveis mínims afecten les línies 9, 11, 13, 21, 24, 63, 65, 92, 95, 109, 157 i 193.
A banda i com a novetat, el decret també fixa establir fora de les hores punta com a mínim un vehicle en servei per les línies de busos de barri. En aquest sentit, l’empresa, d’acord amb el comitè de vaga, podrà establir la distribució del nombre d’autobusos per línia, sempre que en el còmput global no superi els màxims fixats.
Des de la direcció de TMB, s’ha valorat positivament aquests serveis mínims establerts pel Departament de Treball ja que ‘ s’acosten més a les demandes que l’empresa demanava especialment en dissabte i diumenge i millora els decrets de serveis mínims fixats anteriorment’, segons ha remarcat Dídac Pestanya, Vicepresident de TMB.
La vaga dels conductors de TMB afectarà uns entre 600.000 i 650.000 usuaris que utilitzen aquest transport públic durant els dies laborals i a fins a uns 550.000 usuaris més que solen utilitzar el servei en jornades festives comercials coincidint amb les festes de Nadal. En total, tot i que l’empresa no ha valorat el cost que aquesta vaga pot tenir pel que fa a la venta de bitllets, aquesta podrà afectar en el seu conjunt a més de 4 milions d’usuaris de l’àrea metropolitana de Barcelona.