Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1103
La República

S’eleva a 15 anys l’edat mínima per conduir ciclomotors

El Ministeri de l’Interior espanyol ha impulsat l’elaboració d’un Pla de Seguretat Vial que té com a objectiu reduir els accidents de motocicletes i ciclomotors i que incorpora 36 mesures que es posaran en pràctica en els pròxims 4 anys. 19 d’aquestes mesures entraran en vigor el 2008, i entre elles destaca la incorporació de proves de circulació en circuits oberts per a l’obtenció dels permisos de la classe A1 i A; l’obligació de fer un examen teòric i pràctic per obtenir la llicència de ciclomotors, i elevar a 15 anys l’edat mínima d’accés a ciclomotors. També es posa en marxa la directiva europea que obliga a crear un nou permís de motocicletes que es denominarà A2 i serà un pas intermig entre l’actual A1 (fins a 125 cc) i l’A (totes les motocicletes). L’A2 facultarà els majors de 18 anys a conduir motocicletes de fins a 400 cc, i serà indispensable tenir-lo durant dos anys per accedir a l’A.

Redacció
Redacció 11/12/2007

El pla, que ha estat presentat pel ministre de l’Interior espanyol Alfredo Pérez Rubalcaba, també posarà en marxa aquest 2008 mesures per promoure la realització de cursos de 3 a 6 hores per als titulars del carnet B que vulguin conduir motos de 125cc, així com programes especials de formació en seguretat vial per als col·lectius professionals de la moto, i la realització de proves pilot d’avaluació de nous dissenys vials per a millorar la seguretat dels vehicles de dues rodes, com la doble via de retenció que segrega cotxes i motos.

D’altres mesures que es posaran en marxa l’any vinent són estudis sobre els punts de risc i de tots els accidents de moto, dotar les policies de trànsit d’equips per al control de la velocitat i potència de ciclomotors i motocicletes, la transposició de la directiva europea sobre retrovisors sense angles morts en vehicles pesats, i la posada en marxa de campanyes de conscienciació. També s’instal·laran sistemes de control automàtic de respecte als semàfors en zones urbanes, es reforçaran les accions de control i vigilància, i es promourà la millora de l’adherència de les vies.

El pla també incorpora una dotació de 30 milions d’euros a la DGT per a finançar al 50% la instal·lació de sistemes de contenció que evitin l’efecte ‘tisora’ en les extremitats dels motoristes accidentats. Aquesta acció es contempla com a complement del pla de millora de la seguretat dels motoristes que el Ministeri de Foment i algunes Comunitats Autònomes ja han posat en marxa. Consisteix en la instal·lació de sistemes homologats de protecció de motoristes en vies de doble sentit. Es farà efectiva a través de convenis bilaterals signats per la DGT i els titulars de les vies.