Dilluns, 20 de març de 2023 - Edició 1698
La República

Saura veu iniciada una “nova dinàmica” en el desplegament de l’Estatut

Mentre Joan Saura, Conseller d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, s’ha mostrat molt positiu en la comissió bilateral entre Estat i Generalitat on ha destacat el “paper cabdal” jugat per la nova ministra d’Administracions Públiques, Elena Salgado, des d’Esquerra són reticents i vinculen un correcte desplegament de l’Estatut a l’aprovació dels Pressupostos Generals de l’Estat per al 2008.

Redacció 18/07/2007

El conseller d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, ha defensat aquest dimecres els resultats obtinguts en la comissió bilateral estat-Generalitat que es va celebrar dimarts a Madrid. Saura creu que “s’inicia una nova dinàmica de desplegament de l’Estatut” i ha destacat el “paper cabdal” jugat per la nova ministra d’Administracions Públiques, Elena Salgado. Per Saura, s’ha donat una “empenta importantíssima” en el desplegament del text català.

D’altra banda, el grup d’Esquerra al Congrés ha anunciat que condiciona el seu suport als pressupostos generals de l’Estat del 2008 al compliment de l’Estatut que, segons els republicans, passa per ampliar el ventall de les infraestructures susceptibles de les rebre inversions previstes en la disposició addicional tercera del marc estatutari. Així ho ha assegurat aquest dimecres el portaveu adjunt, Joan Puig, després de reunir-se, juntament amb el president del grup, Agustí Cerdà, amb el ministre d’Economia, Pedro Solbes. Puig també ha vinculat la trobada a la reunió d’aquest dimarts de la comissió bilateral estat-Generalitat quan ha anunciat que no podran donar suport al projecte de Llei fins que no sàpiguen les inversions que han d’acompanyar el traspàs del servei de rodalies de Renfe.