Dissabte, 24 de juliol de 2021 - Edició 1094
La República

Sabe castellano

Els serveis d’atenció telefònica són un altre dels malsons que, dia a dia, hem d’afrontar els catalans. Per molt que la llei ens empari, encara hi ha moltes empreses que […]

Redacció
Redacció 25/02/2009

Els serveis d’atenció telefònica són un altre dels malsons que, dia a dia, hem d’afrontar els catalans. Per molt que la llei ens empari, encara hi ha moltes empreses que es neguen a atendre’ns en la nostra llengua.

Avui hem conegut el cas d’un lector que, a l’apuntar-se a un gimnàs gironí -en diem directament el nom: es tracta del Centre Wellness O2 de Girona- li van omplir la documentació de la matrícula afegint-hi, al final, que ‘SABE CASTELLANO’. Suposem que, d’aquesta manera, tot contacte telefònic del gimnàs amb el client es plantejarà en castellà, de manera que directament s’eviti el català al servei d’atenció telefònica.

Anant més enllà, el ‘SABE CASTELLANO’ també pot servir perquè, en cas que el client contesti en català, el telefonista insisteixi en castellà, una pràctica també força comú. L’objectiu, com sempre, no és la satisfacció del client, és evitar parlar català sigui com sigui.