Dimecres, 16 de juny de 2021 - Edició 1056
La República

Ryanair augmentarà de tarifes per ser rendible

La companyia aèria Ryanair ha presentat aquest dimarts els resultats de l’últim any fiscal, que recullen un benefici net del 390,7 milions, un 10,3% menys que l’any anterior. La companyia, que ha assolit la xifra de 50,9 milions de passatgers, admet que per ser rendible en el pròxim exercici hauria d’augmentar tarifes en un 5%. El director de Recursos Humans, Eddie Wilson, ha assegurat que es mantindrà l’impuls a l’aeroport de Girona, amb 47 rutes, i al de Reus, que tindrà dos avions a la base i a partir de l’1 d’octubre començarà a operar les noves rutes a París, Palma de Mallorca, Santiago, Santander i Sevilla.

Redacció
Redacció 03/06/2008

Segons els resultats que ha presentat aquest dimarts, en l’últim any la companyia ha registrat un benefici net atribuït de 390,7 milions d’euros i ha assolit la xifra de 50,9 milions de passatgers. No obstant, en el quart trimestre de l’exercici Ryanair ha registrat pèrdues de 64 milions d’euros, lluny de les previsions que auguraven beneficis de 25,2 milions d’euros. La causa, segons la companyia, és el preu del cru i la participació a Aer Lingus

En canvi, segons Wilson, Ryanair ha estat capaç de rebaixar el preu mitjà dels bitllets en un 1% incloent-hi els càrrecs per equipatge, i l’ha establert en 44 euros de mitjana. Pel que fa als ingressos, en l’últim exercici han ascendit a 2.713,8 milions, un 21,3% més que en el període anterior, mentre que el benefici operatiu ha estat de 537 milions, un 13,8% més que en l’exercici anterior.

Wilson ha assegurat que la seva companyia continuarà potenciant Girona i Reus com a bases. A Girona hi opera 47 rutes amb nou avions, mentre que Girona passarà a tenir 12 rutes el dia 1 d’octubre. El representant de Ryanair s’ha mostrat ‘molt content’ de la marxa de les dues bases i ha destacat ‘l’excel·lent relació’ amb les autoritats dels dos aeroports.

Segons Wilson, la capital del Baix Camp és convertirà en una de les noves bases importants de la companyia al sud d’Europa. A les rutes que ja hi funcionen a Dublín, Frankfurt, Liverpool i Stansted, s’hi sumaran les de París, Palma de Mallorca, Santiago, Santander i Sevilla.

Augment de les tarifes per afrontar el preu del petroli

Tot i el descens de l’1% en el preu mitjà dels bitllets, Ryanair ha admès aquest dimarts que no ha estrat possible complir l’objectiu que s’havia fixat la pròpia companyia de fer-ho en un 5%. De fet, la pròpia documentació de la companyia apunta que si el preu mitjà dels bitllets no augmenta en un 5%, el benefici de la companyia caurà en 125 milions d’euros en el pròxim exercici.

Wilson ha admès que les perspectives per al pròxim any fiscal (fins al març del 2009) ‘dependran completament de les tarifes i els preus del petroli’. No obstant, la companyia assegura que en el futur no traslladarà aquest augment als usuaris ‘fins i tot si això suposa que els seus beneficis cauen a curt termini’.

Segons Ryanair, la fórmula de la supervivència sense augmentar els preus dels bitllets passa per la incorporació d’avions que consumeixen menys, la congelació de salaris la reducció dels costos en àrees com el handling. Segons el representant de la companyia, Ryanair ha renegociat molts dels seus acords de manteniment i handling i fa pagar per la facturació de l’equipatge precisament per reduir de forma dràstica les factures que els cobren tercers en aquest concepte. ‘Com més passatgers facturin a través del web i només portin equipatge de mà’, ha dit, ‘més podrem reduir els costos d’aeroport i handling i aplicar aquest estalvi en tarifes més baixes’.

Vueling i Clickair són ‘dos cecs’

O’Leary ha ironitzat aquest dimarts sobre la possible fusió de Vueling i Clickair. Segons el president de la companyia, són ‘un cec guiant un altre cec’ i el que faran és ‘seguir perdent diners’.