Dissabte, 7 de Desembre de 2019 - Edició 499
La República

Rull desconnecta de l’Estat amb una llei per regular els transports competència ara d’Espanya

La Generalitat s’ha queixat en els últims anys que les competències que va aconseguir fa uns anys en Rodalies són inútils, ja que els trens són de Renfe i les infraestructures d’Adif. Una situació que impedeix el Govern posar remei al problema, així que Josep Rull obre una altra via: desconnectar de l’Estat. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha anunciat en una entrevista a Catalunya Ràdio que l’executiu català impulsarà la llei de serveis de transport públic, que regularà tant el que és competència catalana, com el que és de l’Estat.

Redacció
Redacció 25/10/2016

La llei regularà Rodalies i els ports que ara són de l'Estat

Una legislació que, segons Rull, és “per la Catalunya autonòmica, però sobretot per la Catalunya independent”. En aquest sentit, el conseller ha explicat que la llei “ho regularà tot, tot el sistema de transport públic, no només de la Generalitat, sinó també la part de Rodalies”, i ho ha reblat dient que “afectarà absolutament tothom”. Per exemple, tant els ports que gestiona la Generalitat com els de Barcelona i Tarragona, que controla Foment, ja en vistes a la desconnexió i a l’assumpció de tots els transports per part de la Generalitat.

La via judicial contra l'Estat

D’altra banda, abans de finals d’aquest mes Rull també posarà en marxa una altra via: la judicial. El conseller interposarà un recurs contenciós-administratiu que reclami, d’entrada, els 306 milions d’euros que l’exministra Ana Pastor va prometre per la xarxa de Rodalies fins juliol de 2016, dels quals només ha arribat un 4,2%, i també recordaran els 4.000 milions que el govern Zapatero va prometre de 2008 a 2015, amb un compliment del 10%. El titular de Territori creu que les vies administrativa i negociadora estan esgotades, perquè a l’Estat “incompleixen sistemàticament” els compromisos, i per això vol impulsar ara la judicial. 

Relacionats