
La simbiosi entre polítics i mitjans de comunicació és una realitat, de manera que a l’actualitat no podrien existir mitjans sense polítics ni polítics sense els mitjans. Els polítics es desviuen per atendre els mitjans i copar hores de pantalla, mentre que els mitjans persegueixen als polítics per tal que els omplin els telenotícies.
Aquesta tendència es veu perfectament en dos programes televisius de nova implantació, ambdós a TVE, com són ‘Tengo una pregunta para usted’ o ’59 segons’, programes on s’interroguen als polítics i hi ha interacció real entre el candidat i la ciutadania o els mateixos periodistes.
Precisament el rei de la darrera ronda de participacions a ’59 segons’ és Joan Ridao. El candidat d’Esquerra va fer dimarts un 4,5% d’audiència, batent així el rècord del programa i superant a la resta de polítics que han passat per aquest l’adreçador del minut de pregunta i resposta.
Els mitjans tenen una enorme influència en l’univers polític ara que s’acosta la campanya, i previsiblement les emissores públiques tornaran a queixar-se dels blocs electorals. A mesura que s’acosta el tret de sortida de la cursa electoral, la seva presència comença a fer-se omnipresent. Que déu ens agafi confessats!