Dilluns, 2 d'agost de 2021 - Edició 1103
La República

Renfe construirà 25 quilòmetres de noves vies a Barcelona pels 150 programats a Madrid

El Pla d’Infraestructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona 2008-2015, presentat aquest dimecres per Víctor Morlán, el secretari d’Estat de planificació del Ministeri de Foment espanyol, preveu invertir 4.000 milions d’euros en 7 anys per tal de millorar les ruïnoses Rodalies barcelonines i construir 25 quilòmetres de noves vies. Unes inversions del tot decebedores si es comparen amb el pla pel mateix període a Madrid, presentat per Zapatero el novembre passat. A la capital espanyola, que ja gaudeix d’unes Rodalies de luxe comparades amb les catalanes, s’hi invertiran 5.000 milions d’euros, que permetran construir 150 quilòmetres de noves vies, sis vegades les programades a Barcelona.

Redacció
Redacció 26/02/2009

El pla d’inversions presentats per la capital catalana té com a principals actuacions les duplicacions de les línies Barcelona-Vic i Arenys de Mar-Blanes en els trams que sigui viable per la seva proximitat a la costa. A més, també incorpora la construcció de vint-i-cinc quilòmetres de via, inclosos en la construcció de la nova línia Castelldefels-Cornellà, el nou accés a l’Aeroport del Prat i el túnel de Montcada. Un cop finalitzades les inversions el 2015, la xarxa de Rodalies barcelonina arribarà als 492 quilòmetres.

A Madrid, en canvi, el Pla d’inversions pel mateix període presentat pel president espanyol és molt més ambiciós, construirà fins a 150 quilòmetres de noves vies i ampliarà la capacitat de 66 quilòmetres més on les línies seran quadruplicades. Es modernitzaran 55 estacions i se’n construiran 24 de noves, a més de 5 nous intercanviadors.