Dijous, 5 d'agost de 2021 - Edició 1106
La República

Recoder reclama que l’Estat assumeixi els 26 milions d’euros que costaria la rebaixa dels bitllets de tren

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha reclamat que l’Estat ‘es faci càrrec’ dels 26 milions d’euros que costaria la rebaixa del 5% del preu dels bitllets de Rodalies i Regionals després que el Govern espanyol hagi ‘incomplit reiteradament’ els compromisos amb el transport públic a Catalunya. El conseller ha criticat que la mesura no té en compte la integració tarifària i que aplicar un descompte a un transport ‘repercuteix’ en tot el sistema. L’ATM, que determina les tarifes dels bitllets integrats, no ha pres una decisió definitiva sobre la rebaixa de preus, però fonts de l’entitat han explicat que, de moment, no aplicaran la mesura, que hauria d’entrar en vigor el dilluns 7. El conseller ja va considerar que la mesura es duia a terme amb una gran improvisació.

Redacció
Redacció 03/03/2011

L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) fonamenta la seva decisió en ‘l’efecte dominó’ que tindria una rebaixa del preu dels bitllets de Rodalies i Regionals en la resta del sistema tarifari integrat. Aquest canvi de tarifes generaria un dèficit de 26 milions d’euros si es té en compte el cost de reduir els preus de Rodalies i Regionals juntament amb la resta de transports públics de l’Àrea Metropolitana de Barcelona: el Metro, els Ferrocarrils de la Generalitat, el Bus i el Tramvia.

Recoder ha lamentat que el Govern espanyol reclami que la Generalitat assumeixi el cost d’aquesta rebaixa després d’haver ‘incomplert reiteradament’ els compromisos amb el transport públic a Catalunya. ‘Dels 4.000 milions que preveia el Pla de Rodalies fins el 2015, només se n’han invertit 306’, ha recordat el conseller, que ha afegit que l’Estat també ha retallat en tres anys un 22,5% la seva aportació transport metropolità.

L’ATM, formada per un consorci entre el Govern català i diverses administracions locals, té delegada la potestat tarifària sobre Rodalies, després que la Generalitat va assumir-ne les competències a principis de 2010, i va aprovar les noves tarifes de Renfe a Catalunya el darrer mes de gener. El Ministeri de Foment, per tant, no és competent per determinar els preus dels bitllets d’aquest servei a Catalunya. La Comunitat de Madrid, que també funciona amb un sistema tarifari integrat, també ha anunciat que no aplicarà la rebaixa de preus que va anunciar Foment.