Dissabte, 31 de juliol de 2021 - Edició 1101
La República

Pel CAC la nova Llei de la CCMA consolida uns mitjans públics “desgovernamentalitzats”

El president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), Josep Maria Carbonell, ha destacat que l’aprovació de la Llei de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) serà ‘un pas més en la consolidació d’uns mitjans públics de la Generalitat, compromesos amb el país i desgovernamentalitzats, en els quals el rigor, la professionalitat i la pluralitat seran uns valors encara més afermats’. Carbonell ha recordat que la nova llei tanca el cicle de reformes del sistema audiovisual català iniciat el desembre de 1999, que inclou la Llei de creació del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, de l’any 2000, i la Llei de la comunicació audiovisual de Catalunya, de 2005.

Redacció
Redacció 04/10/2007

Una de les novetats d’aquest marc regulador que revisa la Llei 10/1983 de creació de l’ens públic Corporació Catalana de Ràdio i Televisió és el paper que té el CAC en l’elecció dels membres del Consell de Govern. El Consell de Govern de la CCMA és compost per 12 membres que són elegits pel Parlament, mitjançant una majoria de dos terços, després que el CAC els proposi i verifiqui la idoneïtat. Prèviament, el Parlament ha d’enviar al CAC la llista dels candidats en un nombre que pot ésser superior al de les vacants existents.

L’aprovació de la Llei de la CCMA ha suposat una modificació de dos articles de la Llei de la comunicació audiovisual de Catalunya. Carbonell, que va demanar al Parlament aquests canvis i que finalment han estat recollits en l’addenda de la nova llei, ha dit: ‘ens felicitem que el Parlament hagi acollit la nostra proposta perquè simplifica la tasca que han de fer els operadors’.

Les modificacions consisteixen en la supressió de l’article 108, que exigia regles especials de publicitat a la ràdio, i en la modificació de l’article 109.3, sobre l’autorització prèvia de les campanyes de publicitat institucional. En la nova redacció el CAC continuarà vetllant pel compliment dels requisits sobre publicitat institucional, però en canvi les Administracions no hauran d’obtenir, amb caràcter previ, l’autorització del CAC.