Divendres, 6 d'agost de 2021 - Edició 1106
La República

Nou sistema de tarifes al TGV

El president de Renfe, José Salgueiro, presentarà la pròxima setmana al Consell d’Administració de la Companyia una nova estratègia de comercialització per als seus serveis d’Alta Velocitat/Llarga Distància. El nou sistema disposa de cinc tipus de tarifes que permetran fer descomptes de fins al 60% en el preu d’alguns bitllets. També es posaran a la venda fins a 10.000 places diàries amb tarifes promocionals per a tots els serveis d’Alta Velocitat i Llarga Distància i es facilitarà l’impuls de nous canals de venda ‘on line’ i de mitjans de pagament.

Redacció
Redacció 26/11/2007

La nova estratègia de comercialització es basa en adaptar al tren usos comercials que relacionen el preu amb les expectatives de venda i amb la planificació de l’oferta, ja que permetrà millorar l’ocupació dels trens i donar accés a nous clients. També permetrà oferir preus reduïts i realitzar ofertes promocionals per a determinades dates i horaris. Aquesta nova estratègia va ser avançada dilluns passat per la ministra de Foment, Magdalena Álvarez. El President de Renfe ho presentarà al Consell d’Administració com a part de l’estratègia de comercialització per als seus serveis d’Alta Velocitat/Llarga Distància.

La nova estructura de tarifes, que serà més senzilla i flexible que l’actual, segons explica la companyia ferroviària, permetrà establir ofertes competitives amb preus més econòmics que els actuals i potenciarà l’ús de noves tecnologies que facilitaran la compra amb noves aplicacions de venda ‘on line’ per a agències i particulars.

Amb les modificacions que s’introdueixen en el sistema, s’estableix una nova definició de les condicions comercials de les tarifes el que significa que tant els canvis, com les anul·lacions o els serveis que es presten, tindran una relació específica amb cada tarifa, incloses les garanties postvenda.

Cinc tarifes, noves condicions

Per una banda hi haurà la tarifa General, que equival a l’actual tarifa general, sense descompte, i implica la possibilitat de reservar plaça.

La tarifa Anada i volta, que es correspon amb la tarifa d’anada i volta i se li aplica un 20% de descompte per a assegurar el retorn.

També la tafifa Pont TGV, que es tracta d’un bitllet obert per a un trajecte que es pot utilitzar durant un any a partir de la data de la compra. En els trajectes que admetin aquesta opció, Renfe es compromet a mantenir una sèrie de places en tots els trens suficient per a atendre aquest tipus de demanda. Aquesta tarifa no exigeix antelació predeterminada de compra, no té despeses de canvi i, si el client decideix anul·lar el bitllet abans d’un any des de la data de compra, se li reemborsarà la totalitat de l’import que hagi pagat. L’esquema de funcionament bàsic d’aquesta tarifa serà el ‘d’arribar i viatjar’, segons explica la companyia.

Aquesta tarifa està condicionada a la posada en funcionament de les noves màquines de confirmació de reserves de bitllets, que resulten imprescindibles per a la formalització del bitllet que s’adquireixi amb aquesta fórmula. Aquestes màquines estaran instal•lades en les principals estacions dels serveis TGV a partir de la tercera setmana de desembre.

La tarifa Estrella és un bitllet que permet als clients obtenir descomptes d’un 40%, segons les places prefixades per Renfe per a les diferents relacions, sempre que la compra es faci amb una antelació mínima de set dies respecte a la data del viatge. Permet realitzar canvis i, sempre que aquests es produeixin amb una antelació mínima de set dies, tindran una despesa d’un 15% si és per un altre tren que circuli el mateix dia i del 20% si és per una altra data. En els set dies anteriors a la data del viatge, el bitllet no podrà ser canviat encara que sí anul·lat, el que implicarà unes despeses d’un 30% sobre el preu de la compra.

Una altra de les noves tarifes és la Web. Es tracta d’una tarifa promocional, amb descomptes de fins a un 60%, segons les places prefixades per Renfe per a les diferents relacions sempre que la compra es faci per Internet. Permetrà, amb una antelació mínima de quinze dies, comprar bitllets de classe turista o lliteres en els trens determinats per Renfe. Aquesta opció no admet canvis, encara que sí anul·lacions que impliquen unes despeses del 50% del preu del bitllet.

Aquestes dues últimes noves tarifes de baix preu estaran disponibles en tots els trens d’Alta Velocitat i Llarga Distància que circulin per tot el territori. El nombre de places de baix preu disponible en cada tren variarà en funció de la franja horària i del dia de circulació, de manera que la seva disponibilitat serà major en hores i dies considerats ‘vall’. Per tant, els viatgers que puguin viatjar sense la urgència d’arribar a la seva destinació a una hora determinada, fonamentalment, joves, persones de la tercera edat i particulars en viatges familiars i d’oci, seran els quals puguin gaudir en major mesura d’aquests nous preus, segons explica la companyia ferroviària.

Les noves tarifes entraran en vigor a partir de la seva aprovació per part del Consell d’Administració de Renfe.

Fins a 10.000 places promocionals al dia

Renfe habilitarà diàriament fins a 10.000 places que es vendran amb tarifes Estrella i Web, les de baix preu, que el client tindrà possibilitat d’adquirir amb major probabilitat com més anticipi la compra. La companyia disposarà aquestes places promocionals en tots els trens, encara que el nombre de places variarà depenent de les dates i franges horàries en les quals es realitzi el viatge. Segons la companyia, amb aquesta mesura ‘es fa el tren més assequible’.

Aquesta nova estratègia comercial per als serveis d’Alta Velocitat/Llarga Distància, vol ser ‘un pas més en el camí iniciat per a la transformació del viatge amb tren’. Es tracta d’una transformació, que es va iniciar en 2004, i que s’emmarca en el Pla Estratègic d’Infraestructures de Transport (PEIT) del Ministeri de Foment, i en el Contracte Programa 2006-2010 que va aprovar el Consell de Ministres al desembre de l’any passat. L’objectiu és situar a l’empresa en condicions de competir en l’escenari de la liberalització del sector, seguint les directrius que marca la Unió Europea.