Dijous, 29 de juliol de 2021 - Edició 1099
La República

Normalitat en el restabliment parcial de la línia C-2 de Rodalies a l’espera de la prova de foc de dilluns

El director de Rodalies Renfe, Miguel Ángel Remacha, ha afirmat aquest dissabte al matí a Castelldefels que el restabliment parcial de la línia C-2, en el seu tram sud, ‘funciona amb normalitat’. Remacha ha atribuït part d’aquesta tranquilitat a la baixa afluència d’usuaris durant el dissabte i ha reconegut que aquest cap de setmana servirà per ‘polir els aspectes millorables’ del servei. Entre aquests aspectes, destaca la informació, que alguns passatgers han lamentat que no està sent l’adient. A primera hora del matí, s’han registrat alguns desajustaments en la sortida i arribada dels combois, fet que Remacha ha dit que ‘han estat mínims’.

Redacció
Redacció 18/11/2007

Acompanyat de José Salgueiro, president de Renfe, Remacha ha explicat que amb el restabliment ‘estem operant amb un sistema diferent’, aspecte que es fa palès amb l’aturada de trens en algunes estacions i en d’altres, no. Ha remarcat que Bellvitge és el punt de creuament on es passa de via doble a via única i que això pot suposar un coll d’ampolla ‘s’ha de mantenir el ritme per oferir el servei més perfecte possible pel dilluns’ ha manifestat.

El 57% dels usuaris de la línea C-2 sud es beneficien des d’aquest dissabte del restabliment del servei. D’aquests, el 6% de la demanda es concentra entre Bellvitge i Sants i el 51% són els passatgers del tram entre Vilanova i la Geltrú i Castelldefels. El temps de trajecte actual fins el centre de Barcelona és de 20 i 25 minuts i en aquesta primera jornada s’han posat en marxa tres trens cada hora entre les sis i les nou del matí, i dos la resta del dia.

El tren directe no s’atura a Gavà, Viladecans i el Prat de Llobregat. D’altra banda, els usuaris de Sant Vicenç de Calders, Calafell, Segur de Calafell, Cunit i Cubelles, poden agafar també el tren, tot i que finalitza el trajecte a Gavà. Per arribar a Barcelona, s’ha de seguir emprant els autobusos.

Els usuaris parlen El servei d’informació al client, sigui per lloar-lo o criticar-lo, ha estat el tema més comentat pels usuaris en aquesta primera jornada. El matrimoni format per Juan i Antonia Mateos han agafat el tren a Vilanova i la Geltrú per desplaçar-se a Sants, on volien comprar un bitllet de llarga distància per anar d’aquí a uns dies a Toledo. Han fet una valoració ‘molt bona’ de la persona que els ha atès a l’estació del seu municipi.

En aquest mateix sentit s’ha manifestat Laura Felip, que ha agafat el tren en sentit contrari, és a dir, per anar de Barcelona a Vilanova. ‘Des de fa dies que he sentit a la ràdio que tornava a haver-hi trens i m’he animat a agafar-lo’ ha explicat. Ha assegurat: ‘hem estat de sort’ ja que tot just arribar ha arribat un tren; també ha assegurat que la informació que li han facilitat ha estat la correcta.

Malgrat això, aquesta barcelonina no s’oblida dels desgavells de les darreres setmanes, on la gent gran ha estat un dels col·lectius més perjudicats per la supressió del servei. Ha recordat que una amiga seva ‘ha tingut autèntics problemes’ pel fet de ser una persona d’edat avançada que havia de pujar i baixar trens per després agafar els autobusos, que la deixaven a l’avinguda Maria Cristina, i no a l’estació a Sants.

Els greuges han anat encara més lluny, com és el cas de Francesc Hernández, que va perdre la seva feina després que, segons ell, els problemes de Renfe fessin que cada dia arribés dues hores tard al seu lloc de treball. El jove, resident actualment a Palma de Mallorca i que es dirigia al Garraf a veure la seva xicota, ha dit que el personal destinat a donar informació a Sants ‘anava més perdut’ que ell mateix, tot i que en responsabilitza Renfe, i no aquests treballadors.