Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Només amb el 6% del dèficit fiscal de Catalunya es podrien finançar les infraestructures previstes al Camp fins al 2010

|

- Publicitat -

La línia ferroviària Reus-Móra d’Ebre; l’allargament de l’A-7 des de Tarragona fins al límit amb Castelló; l’autovia A-27 de Tarragona a Lleida; la C-51 d’Albinyana a Valls; la C-14 des de Reus a Alcover; els accessos a l’aeroport de Reus i les altres inversions previstes per AENA a la infraestructura; i les obres que s’han de fer al Port de Tarragona són alguns dels projectes que han de desenvolupar-se a Tarragona fins al 2010 i que amb el 6% del dèficit fiscal de Catalunya en un any es podrien cobrir totalment, segons ha explicat el conseller de Governació Joan Puigcercós. D’aquesta manera es podria posar el Camp de Tarragona ‘al dia’ –ha dit- ‘i encara sobrarien diners’.

El titular de Governació ha explicat que el dèficit fiscal ha augmentat de manera constant entre l’any 1995 i 2005, concretament s’ha multiplicat per 2,24. Puigcercós ha comparat la quantitat de dèficit fiscal del 2005, 18.595 milions d’euros, amb el PIB d’algunes comarques tarragonines. Així, aquest dèficit equivaldria a 2,4 vegades el Producte Interior Brut (PIB) del Tarragonès; 4,4 vegades el del Baix Camp; 17,8 vegades el PIB de l’Alt Camp; 11 vegades el del Baix Penedès; 32,3 el de la Conca de Barberà i 128,3 vegades el del Priorat. Amb aquests exemples Puigcercós ha volgut sensibilitzar al públic present aquest dimarts a la Cambra de Comerç de Tarragona per a què la societat adopti un ‘compromís’ sobre la necessitat d’un nou model de finançament i ha explicat que aquest ‘compromís’ ha d’anar lligat a un acord parlamentari ‘ample i consistent’.

Publicitat

És per això que ha exigit la publicació de les balances fiscals per part de l’Estat, cosa que ha de permetre una millor negociació del nou model de finançament. Amb aquest, ha assegurat, es podran tirar endavant els projectes que l’Estat no assumeixi i es podrà fer funcionar una Catalunya que, segons Puigcercós, ‘ja no és la fàbrica de l’Estat’, tot i que ‘el nostre referent ha de ser Europa i el món’.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut