Dilluns, 2 d'agost de 2021 - Edició 1103
La República

Nadal descarta buscar “culpables” i acata l’entrada del TGV per Sants perquè “és l’única que hi ha”

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha descartat buscar ‘culpables’ i ha dit que s’ha d’acatar l’opció escollida per l’anterior govern del PP de fer entrar el TGV a Barcelona per l’estació de Sants. Nadal ha dit que aquesta opció no és ‘ni millor ni pitjor, sinó l’única que hi ha’ i ha afegit que tant el secretari d’estat d’Infraestructures, Víctor Morlán, com la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, tenen aquesta opció ‘molt assumida’. No obstant, el mateix Morlán ha criticat aquest dimecres al matí que el TGV hagi d’entrar a Barcelona per l’estació principal de rodalies, l’estació de Sants, i que s’hagi fet sense preveure els problemes que aquesta opció podia causar. ‘Quan una obra es perllonga més enllà d’una legislatura és claríssim que has d’assumir el que ja està en marxa’, ha declarat Nadal.

Redacció
Redacció 22/08/2007

Nadal ha volgut posar pau i donar un cop d’efecte a les declaracions del secretari d’estat d’Infraestructures, Víctor Morlán, que –en una entrevista a Catalunya Ràdio aquest dimecres al matí- ha declarat que l’arribada del TGV a Sants ‘no és la millor via’ i ha afirmat que ‘no es va preveure què podia passar’.

Per Morlán, el traçat escollit és el que comporta més complicacions per la convivència de les obres del TGV i el funcionament del tren convencional ja que per l’estació de Sants per on hi passen diàriament un miler de trens i més de 200.000 passatgers.

Nadal ha dit que cal treballar en base a una decisió que s’hereta d’un govern anterior ja que és ‘la única que hi ha’. ‘Els governs actuals s’han trobat enmig d’una decisió que ja s’havia pres’, ha manifestat el conseller.

Seguretat garantida

Després d’incidents com l’esvoranc del Carmel, el conseller del DTOP ha afirmat que totes les obres que s’estan realitzant i que comporten foradar el subsòl de les ciutats gaudeixen de ‘totes les garanties de seguretat’.

‘Confio en els tècnics i en la supervisió permanent que s’està fent des del meu departament’, ha manifestat Nadal que, com a exemple, ha assegurat conèixer i seguir el dia a dia del pas de la tuneladora que treballa en l’actualitat en les obres de la línia 9 del metro de Barcelona.

‘No seré jo qui digui que estem a la salvaguarda d’algun problema que pugui sorgir, però tinc gran confiança en la manera com s’estan fent les obres públiques a Catalunya’, ha manifestat el conseller. Aquestes mateixes garanties de seguretat les ha traslladat a les futures obres del TGV al seu pas per la ciutat de Girona, on el tren creuarà la ciutat sota terra.

Actualment a Catalunya s’estan duent a terme obres subterrànies al metro de Barcelona i també afecta el subsòl de la capital catalana l’arribada del TGV.