- Publicitat -
Les Guilleries han retret a l'agent de la policia espanyola que fugís del lloc dels fets en lloc “d'esperar l'arribada de la policia competent”. “No és admissible que als nostres carrers, ciutadans i membres de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat d'ideologia totalitària, amenacin, coaccionin i agredeixin amb total impunitat, sense que la fiscalia intervingui d'ofici i els jutjats investiguin seriosament aquestes actuacions delictives”, han afegit, en referència a la manca d'acció davant l'atac feixista per part de la justícia espanyola.
Amb tot, també han dedicat el comunicat a fer autocrítica del cos ja que, “tot i la missió que com a policia tenim de garantir l'ordre i la convivència, la ciutadania no té la percepció que estiguem fent tot el que caldria per aturar aquests feixistes incontrolats”. La solució, segons les 'Guilleries', vindria en forma de “voluntat i determinació” per part de la direcció i del nou cap del cos de Mossos d'Esquadra, Miquel Esquius, a qui han emplaçat “a atendre urgentment aquesta necessitat”.
“Els demanem, per tant, que prioritzin aquest afer i no es 'distreguin' en perseguir i portar davant la Divisió d'Afers Interns a companys que estimen el cos, i que denuncien dins la seva llibertat d'expressió conductes antidemocràtiques per part de persones i també d'agents de policia que pretenen denigrar i menystenir la nostra institució”, han conclòs.
Publicitat


