Dijous, 5 d'agost de 2021 - Edició 1106
La República

Montilla vol que el Prat sigui un “node de comunicacions globals” i adverteix que no acceptarà Rodalies “en qualsevol condició”

El president de la Generalitat, José Montilla, ha apostat aquest dimecres, durant el seu discurs en el debat de política general, perquè l’aeroport del Prat es converteixi en un ‘node de comunicacions globals’ i ha insistit en que la Generalitat sigui ‘determinant’ en la gestió d’aquesta infraestructura, exigint ‘ofertes solvents, compromisos concrets i estratègies clares de futur a les empreses que vulguin competir en l’assignació dels espais de la T-Sud’. Sobre Rodalies, Montilla ha alertat que no acceptaran ‘traspassos en qualsevol condició’ i creu que l’assumpció de les competències per part de la Generalitat comportarà un ‘canvi de model ferroviari català’.

Redacció
Redacció 27/09/2007

Montilla ha afirmat que Catalunya ‘aspira a tenir un aeroport que esdevingui un node de comunicacions globals’, i ha recordat que no és només desig del Govern sinó també dels agents econòmics i empresarials, i que així ho van expressar en l’acte de l’IESE que va celebrar-se fa uns mesos.

Ha dit que la voluntat del Govern és ‘ser determinants en la gestió del Prat, exigir ofertes solvents, compromisos concrets i estratègies clares de futur a les empreses que vulguin competir en l’assignació dels espais de la T-Sud’, i ha afegit que l’estratègia de futur de les infraestructures aeroportuàries es basaran en la ‘gestió empresarial i comercial de la xarxa d’aeroports’.

El president ha confirmat que durant el darrer trimestre de 2007 s’aprovarà l’avantprojecte de llei d’aeroports i heliports, que regularà el 100% de l’activitat aeroportuària reconeguda a l’Estatut, segons ha dit, i en el primer semestre de 2008 preveu aprovar el pla territorial sectorial d’aeroports i heliports de Catalunya.

Rodalies

‘No acceptarem traspassos en qualsevol condició’, ha sentenciat Montilla, en referència al traspàs del servei de Rodalies de Renfe. El president ha reconegut les ‘serioses pertorbacions’ que ha provocat als usuaris durant els darrers mesos, i per això, ha dit, el Govern ‘ha demanat disculpes als ciutadans’ i ‘s’ha volgut fer càrrec de la situació, més enllà de les seves competències’.

En aquest sentit, ha insistit a garantir ‘totes les inversions previstes en matèria ferroviària’ i ha assegurat que ‘l’assumpció de competències en la gestió de Rodalies comportarà un canvi de model ferroviari català, amb la tutela per part de la Generalitat dels dos operadors de transport ferroviari de viatgers dins de Catalunya, els Ferrocarrils de la Generalitat i Renfe-Rodalies.

El metro nocturn

Sobre el metro de Barcelona, Montilla ha confirmat que seguirà funcionant els dissabtes i vigílies de festius ininterrompudament durant la nit quan acabi el període de prova, el pròxim 13 d’octubre. El president ha dit que la iniciativa ha estat un ‘èxit’ i ha indicat que ja ha tingut més de 350.000 passatgers des de la seva posada en marxa, a l’abril.

També s’ha compromès a ‘seguir invertint en l’extensió de la xarxa de metro i de ferrocarrils i tramvies, a més de la d’autobusos’, i ha anunciat que aquest any el Govern revisarà el Pla Director d’Infraestructures 2001-2010 per tal d’incloure les actuacions d’infraestructures del transport que es consensuaran amb l’administració local.

Montilla ha apostat per potenciar el transport públic a Catalunya, i ha dit que abans de final d’any hi haurà un nou Pla de Serveis del Transport Públic de Superfície de Catalunya ‘que garanteixi unes mínimes dotacions del transport als diferents territoris de Catalunya’.