Dimecres, 23 de juny de 2021 - Edició 1063
La República

Moment per reclamar indemnitzacions per l’apagada a Barcelona

Més de 48 hores sense llum. Vergonya és una paraula que es queda curta davant d’aquesta situació. Ara per tant, és el moment d’exigir contundentment indemnitzacions. De moment ja s’han obert tres fronts, des de l’Agència Catalana del Consum es recalca eld ret dels usuaris a la indemnització, es crearà una Plataforma d’afectats des del Col·lectiu ronda i Esquerra ja ha fet una proposta d’indemnització: 30 euros per persona per cada sis hores sense llum.

Redacció
Redacció 26/07/2007

L’Agència Catalana de Consum (ACC) recomana als afectats que s’adrecin directament a la companyia elèctrica a través del telèfon d’atenció específic 900 847 384, el seu web o qualsevol de les seves oficines i demani els fulls oficials de reclamació i denúncia. Si ho prefereixen, també poden utilitzar el model de full de reclamació que facilita la pròpia Agència Catalana de Consum en el seu web.

D¡altra banda, el Col·lectiu Ronda ha anunciat aquest dimecres la creació d’una plataforma d’afectats pels efectes del tall de llum en el subministrament elèctric a Barcelona que de moment encara pateixen 10.000 abonats. Tot i que aquesta entitat no ha volgut informar del nombre de particulars i col·lectius que s’han sumat a la proposta, s’ha assegurat que havien rebut moltes peticions d’adhesió. L’advocada Montse Serrano, membre del Col·lectiu Ronda, ha explicat que recomana una negociació als afectats “en comptes de la via judicial”, ja que trigarà més temps, i ha assegurat que de moment “no descartem la responsabilitat de cap administració en aquesta avaria”.

Esquerra posa preu

El president del grup d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella, reclama que Fecsa-Endesa pagui a cada afectat per l’apagada elèctrica, sigui particular o comerç, una indemnització de 30 euros per cada sis hores que hagi estat sense subministrament. Portabella considera que no són els ciutadans els que han de demostrar amb factures els perjudicis patits per l’avaria, sinó que és la companyia elèctrica la que ha d’assumir la responsabilitat comprovant ella mateixa, amb els comptadors de la llum, quantes hores ha estat cada usuari sense energia. El republicà ha subratllat que aquesta indemnització equival a la que va pagar Iberdrola als madrilenys per una apagada l’any passat.