Dimecres, 16 de juny de 2021 - Edició 1056
La República

Milers d’usuaris es queden sense vacances per la pèssima gestió de la vaga de les companyies ‘low cost’

Ahir a la tarda i avui durant tot el dia, milers de passatgers que es disposaven iniciar les seves vacances de Setmana Santa s'han quedat sense poder viatjar, frustrant així el seu planin, o hauran d'escurçar la seva estada a l'exterior per culpa de la vaga de controladors francesos. Una parella ha contactat amb directe.cat per explicar-nos el caos i la mala gestió de les companyies de baix cost.

Redacció
Redacció 21/03/2016
Una parella del poble de Bellaterra que es disposava a viatjar de El Prat fins a Budapest ha relatat a directe.cat el caos i el despropòsit que han viscut a l'aeroport per la nefasta gestió quan han fet les companyies de baix cost sobre els efectes que ha provocat la vaga de controladors aeris a França.
 
Cap avís
 
Han explicat que han estat esperant, sense cap avís previ, fins a adonar-se'n que l'avió no iniciariala marxa. De sobte, a la pantalla s'ha notificat que el vol estava cancel·lat i ningú els donava més informació. Alguns altres usuaris han rebut un SMS del vol cancel·lat però tard, quan aquest ja ho estava. Davant la falta de dades, els usuaris han hagut de sortir de l'aeroport, és a dir, la zona d'embarcament un cop passat el control policial, i tornar a les taquilles d'embarcament.
 
Cues quilomètriques
 
La frustració de la parella de bellaterrencs ha augmentat quan s'han trobat una cua quilomètrica, més de 2.000 persones asseguren, a les taquilles de Ryanair i Vueling. En el seu cas, el seu vol era amb la companyia irlandesa. La gent no parava d'amuntegar-se fins que operaris de l'aeroport han començat a controlar les cues en mig de les queixes dels usuaris.
 
Millor per internet
 
Molts dels allà presents demanaven ajuda via telèfon a familiars que estiguessin davant un ordinador perquè, segons sembla, era molt millor fer els tràmits de devolució o canvi de vol via internet. La primera sorpresa desagradable ha estat que aquells que pretenien canviar el seu vol no ho han pogut fer fins 3 hores després de la cancel·lació, tal com els ho demanava el servei informàtic. Fet que ha significat que molta gent desistís en canviar el seu vol i preferís el reemborsament.
 
Reemborsament de l'anada sí, no de la tornada
 
Alguns usuaris s'han queixat que el reemborsament al que podien optar els viatgers frustrats només era el de l'anada, ja que la tornada no estava cancel·lada. Això ha provocat més indignació i crispació.
 
Res no està clar
 
Els que han pogut fer la sol·licitud de reemborsament han rebut un simple missatge en línia que els anunciava que la companyia valoraria els motius i que en 7 dies laborables decidiria o no acceptar la devolució. En el cas de fallar a favor dels usuaris, tardarà 7 dies laborables més a fer l'ingrés.

Prop de 60 vols cancelats 

La vaga de controladors francesos ha obligat fins aquest dilluns a un quart de dotze del migdia a cancel·lar 59 amb sortida o arribada a l'Aeroport del Prat, segons ha informat Aena. Es tracta de vols no només que enllacen la capital catalana amb ciutats franceses sinó de trajectes que han de volar per sobre l'espai aeri francès. La jornada de protestes, contra la reducció de plantilla quan es preveu un augment del trànsit aeri, ja es va iniciar aquest diumenge i es preveu que s'allargui durant tot aquest dilluns. Les companyies més afectades han estat Vueling, amb 28 cancel·lacions, de les quals tenen sortida o arribada a l'Aeroport del Prat, i Ryanair, amb una vintena més de vols a diferents punts d'Itàlia, el Regne Unit i Bèlgica, entre d'altres.