Dijous, 24 de juny de 2021 - Edició 1064
La República

Més entreteniment i esports per ampliar l’audiència de TV3

La directora de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Cullell, prioritzarà els programes d’entreteniment i els esports per ampliar l’audiència de TV3, segons ha informat aquest divendres en la Comissió de control de l’actuació de la CCMA al Parlament, on ha comparegut per primera vegada al costat del president de l’ens, Albert Sáez. Per complir amb la seva funció de servei públic, la nova directora considera que la televisió catalana ha de recuperar els espectadors perduts en l’àmbit de l’entreteniment, que han marxat a cadenes de la competència, però també ha d’arribar a nous públics, a través dels diferents canals i plataformes digitals.

Redacció
Redacció 23/05/2008

‘Estem perdent públic de tota la vida que marxa a la competència’. Amb aquestes paraules ben clares, la directora de la CCMA es comprometia davant dels grups parlamentaris a treballar per recuperar els espectadors perduts, però també per arribar a una població més diversa atraient els nouvinguts cap als mitjans públics.

Actualment, un de cada quatre catalans al dia veu la televisió pública, una quota que cal ampliar per no decebre el ‘sentiment de ser líders’ amb què s’ha presentat la directora als grups polítics. Un lideratge que va minvant des del 2003, però sense afectar els espais informatius, que segons ha recordat Rosa Cullell continuen sent líders a Catalunya.

La nova directora també s’ha compromès a reforçar la pluralitat i la imparcialitat del servei públic, tant de la televisió com de Catalunya Ràdio. Una pluralitat que escasseja segons els socialistes, atenent les paraules del diputat Joan Ferran, que ha demanat al president de la CCMA que els mitjans siguin ‘asèptics respecte el destí històric del país’ perquè hi ha ciutadans ‘amb horitzons polítics molt diferents’.

Rosa Cullell ha respost els atacs de falta de diversificació ideològica i pluralisme social dels mitjans, també emesos per ICV, Ciutadans i els populars, recordant unes dades de l’últim informe del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), en què els ciutadans consideraven que TV3 és la cadena que dóna una informació ‘més imparcial’ i ‘educativa’.

La falta de pluralitat també afecta la diversitat territorial, segons el representat d’ERC, Carmel Mòdul, que ha criticat l’enfocament que els programes matinals de Josep Cuní i Antoni Bassas han donat de la sequera, com ‘un enfrontament entre medi rural i urbà, pagesos malbaratadors d’aigua i ciutadans estalviadors, entre territoris solidaris i insolidari i ciutadans de primera i segona categoria’.

Per la seva part, Albert Sáez també ha reforçat el compromís de la directora amb la pluralitat i l’ampliació de l’audiència, després de constatar que ‘hi ha una part de la població que no té en compte els mitjans de la corporació com una opció’. El president també ha apuntat que s’introduiran ‘elements de transparència’.

Respecte al desenvolupament de la nova Llei de la CCMA, Albert Sáez, ha avançat que el consell assessor de continguts i programació de la Corporació, l’organisme que queda per posar en marxa, estarà constituït abans de finals de juliol, sis mesos després de la constitució del Consell de govern, tal com marca la legislació.

Una de les feines d’aquest consell assessor serà col·laborar en un llibre d’estil per a tots els mitjans, en què es conciliïn els principis de la llei amb les pràctiques i usos habituals. Aquesta guia s’hauria de crear a partir de les pautes que ja funcionen en les emissores i televisions.

Per millorar la dinàmica de comunicació entre els grups parlamentaris i el Consell de govern de la CCMA, Albert Sáez ha anunciat el nomenament de Joan Manuel del Pozo com a interlocutor. El reglament en què ha de basar-se el Consell de govern podria aprovar-se al juny, segons Sáez, que ha explicat que hi ha un esborrany bastant avançat.