Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

Més de 110.000 adherits a la campanya per a un aeroport intercontinental i de gestió territorialitzada

L’Associació Catalana de Professionals (ACP) ha presentat aquest dimarts en roda de premsa les xifres de professionals individuals i pimes que des del passat mes de març s’han adherit a la campanya ‘Per un aeroport intercontinental amb una gestió individualitzada i des del territori’, que pretén que l’aeroport del Prat es converteixi en una instal·lació de connexió de vols intercontinentals i que la gestió sigui individualitzada i des del territori. Segons el president de l’Associació, Jaume López, més de 110.000 professionals han donat per Internet el seu suport a la campanya.

Redacció
Redacció 19/09/2007

L’ACP ha fet un anàlisi dels professionals adherits a la Campanya per un Aeroport Intercontinental fins el 30 de juny del 2007, més de 51.000, dels quals bona part són de la comarca del Barcelonès (22.782), i li segueixen el Vallès Occidental (5.857), el Baix Llobregat (3.372), el Maresme (2.982) i el Vallès Oriental (2.305). És a dir, la gran majoria de les adhesions són de professionals de la regió metropolitana de Barcelona. Es tracta de professionals joves, d’entre 27 o 45 any, que entenen, diu el cap de Relacions Externes de l’ACP, Josep Ritort, que l’aeroport és necessari per estar a primera línia de l’economia mundial.

La raó per emprendre una campanya d’aquestes característiques és que ‘Catalunya és un país de pimes’ i en l’acte de l’IESE moltes pimes i professionals no hi quedaven representats, explica Ritort, de manera que l’Associació va emprendre aquesta iniciativa, que és paral·lela i complementària a la que es realitza des del Grup de Treball d’Infraestructures (GTI-4), que està format per la Cambra de Comerç de Barcelona, el Cercle d’Economia, el RACC i Foment del Treball, i que va ser l’impulsor de l’acte multitudinari a l’escola de negocis el passat mes de març.

La campanya de l’ACP, diuen el seus creadors, és independent dels poders polítics i el seu objectiu és fer pressió amb les adhesions dels professionals perquè els polítics treballin en la direcció que apunta el manifest de la campanya. La iniciativa continuarà buscant adhesions el pròxim any, ja que un dels seus principals objectius és que ‘aquesta anomalia que és Aena’ acabi i es pugui donar una gestió descentralitzada i des del territori de l’aeroport del Prat.