Dijous, 5 d'agost de 2021 - Edició 1105
La República

Mataró farà canvis urbanístics perquè la crisi no freni l’arribada del Corte Inglés

L’empresa municipal d’urbanisme de Mataró (PUMSA) està portant a terme canvis en el planejament de la ronda Barceló i l’illa Fàbregas i de Caralt per facilitar el seu desenvolupament malgrat la crisi. Es diferenciaran dues zones d’actuació urbanística i es garantirà l’execució de la primera d’elles. Aquesta primera zona la formen l’illa de Can Fàbregas i el tram de la ronda Alfons XII entre la N-II i el carrer Méndez Núñez, l’àmbit on es construirà el Corte Inglés, la Torre Barceló i bona part dels habitatges de protecció oficial previstos. La segona zona, entre Méndez Núñez i el Camí Ral, inclou habitatge lliure i la resta de l’habitatge protegit, però es desenvoluparà quan millori la situació econòmica.

Redacció
Redacció 15/10/2008

El president de PUMSA i regidor d’Urbanisme de Mataró, Ramon Bassas, assegura que el canvi en el planejament de la ronda Barceló no representarà una ‘excessiva demora’ en els terminis previstos per a l’execució de les principals obres en aquest àmbit. Segons Bassas, aquesta modificació podria allargar el procés un màxim de sis mesos, que el regidor entén com un avanç.

‘Seria inviable actuar a la ronda Barceló en la seva globalitat donada la situació econòmica’, ha comentat Bassas en aquest sentit. Amb la divisió de les actuacions en dos polígons, PUMSA garanteix ‘que les prioritats que el govern municipal ha dipositat a la ronda Barceló es puguin fer’, segons ha afegit el regidor d’Urbanisme.

En concret, és deixarà sense efecte la reparcel·lació del Pla de Millora Urbana (PMU) de la ronda Barceló i l’illa Fàbregas i de Caralt per tal d’iniciar dos nous processos ‘amb velocitats diferents’. El Poligon 1 serà discontinu, entre l’illa de Can Fàbregas i un tram de la ronda, i aglutina un major nombre d’equipaments. El segon, concentrat a la part superior de la ronda Barceló, no és tant prioritari.

Les primeres actuacions, doncs, es faran a l’illa de Can Fàbregas i en el tram de la ronda Alfons XII entre la carretera N-II i el carrer Méndez Núñez. S’inclou l’arranjament de carrers, el Corte Inglés, la Torre Barcelona, més d’un 50% dels pisos de protecció oficial previstos, un aparcament públic i un pas soterrat d’accés al port superant la via del tren.

El segon polígon d’actuació comprèn el tram de la ronda Alfons XII entre Méndez Núñez i el Camí Ral i inclou habitatge lliure i la resta de l’habitatge protegit. Segons Bassas, aquesta fase d’urbanització de la ronda Barceló es farà amb posterioritat ‘quan millori la situació econòmica’. Bassas no ha pogut aventurar-se a fixar una data pel desenvolupament d’aquest segon àmbit d’actuació.