Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

Magdalena Álvarez anuncia ara que AENA es planteja modificar el repartiment de la Terminal Sud de El Prat

Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) s’està plantejant la possibilitat de modificar el repartiment de la Terminal Sud de l’aeroport de Barcelona-El Prat de cara als canvis en el sector, segons ha anunciat avui la ministra espanyola de Foment, Magdalena Álvarez, en el transcurs de la seva visita a la Fira World Travel Market (WTM) de Londres.

‘Nosaltres no adjudiquem, sinó que assignem temporalment determinats espais a determinades empreses’, ha assenyalat la ministra. ‘Ens estem plantejant modificar el repartiment de la Terminal Sud’, ha confirmat, apuntant com a causa els canvis en ‘les capacitats’ en el sector aeri.

Redacció
Redacció 11/11/2008

‘Si hi ha canvis en les aliances, cal canviar els plantejaments’, ha precisat, confirmant la possibilitat que les tres grans aliances d’aerolínies -OneWorld, Star Alliance i SkyTeam- tinguin espai en la nova terminal de l’aeroport de Barcelona-El Prat. L’adjudicació inicial va repartir a parts iguals la gestió de la terminal entre One Wordl (Iberia) i Star Alliance (Spanair).

Air Europa, l’aerolínia del grup Globalia pertanyent a l’aliança aèria SkyTeam, havia demanat a Foment i a AENA que es replantegi l’espai assignat a les aerolínies de la T-Sud, respecte del que estava inicialment previst a l’octubre del 2007 a causa d’un canvi de l’escenari del sector.

La companyia ha argumentat que el descens en el trànsit de les aerolínies per la crisi, la reorganització del sector amb operacions com la fusió Vueling-Clickair, la venda d’Aerolínies Argentines a l’Estat argentí per part de Marsans, els alts preus del carburant i la consolidació del Tren de Gran Velocitat feien necessari replantejar un nou repartiment des que AENA va negar a Air Europa espai en aquest terminal.

Contra la privatització d’AENA

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha abordat el tema de la titularitat i gestió dels aeroports durant la jornada d’Infraestructures. Al respecte, Nadal ha deixat molt clar que ‘abans Aena es privatitzaria sense prèvia descentralització, que la Generalitat donés un aeroport a gestió privada’. Pel que fa a les inversions, Nadal ha afirmat que l’estat està gastant més que mai i que la Generalitat està invertint 9.241 MEUR. Tot i així, ‘cal mantenir un alt nivell inversor i si cal, endeutar-se’. Per últim, Nadal ha admès que pressupostàriament l’estat espanyol està complint amb Catalunya, però que ‘això no es pot barrejar amb l’acord de finançament’.