Dijous, 5 d'agost de 2021 - Edició 1106
La República

L’OCUC exigeix una “gran indemnització” pels usuaris de Rodalies de Renfe i “rebaixes immediates” pels de Mitja i Llarga Distància

L’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC) ha exigit una ‘gran indemnització’ per tots els usuaris de Rodalies de Barcelona, quan el servei torni a la normalitat, i ‘rebaixes immediates’ en el preu dels viatges de Mitja i Llarga Distancia afectats. L’OCUC troba insuficient la gratuïtat establerta en les línies afectades per les incidències en les obres del TGV i ha exigit una ‘gran compensació’ pels usuaris de Rodalies afectats ‘per les múltiples incidències durant els últims mesos i pel desgavell actual’. Segons l’organització, la falta de previsió i l’actuació ‘dolenta’ en les obres ha provocat un mal servei de les Rodalies durant els últims mesos. Avui dilluns milers de ciutadans tornaran a utilitzar els busos com a substituts de les Rodalies, dues setmanes després del desastre, sense que encara no s’hagi fixat la data per retornar a la normalitat.

Redacció
Redacció 05/11/2007

Segons l’OCUC, ‘s’ha incomplert en múltiples ocasions el contracte que s’estableix cada cop que es compra un bitllet de Rodalies’. Per l’organització, ‘la magnitud del problema requereix una indemnització massiva, doncs els drets de milers de consumidors han estat vulnerats’.

Els usuaris mereixen, segons aquesta entitat, ‘una ràpida i fàcil compensació quan el servei torni a la normalitat’. Per aquesta raó, l’OCUC proposa un mes de servei gratuït per tota la ciutadania, per totes les línies de Rodalies Renfe de Barcelona i en tots els horaris. L’organització també ha reclamat que es faciliti un bitllet mensual vàlid per totes les zones i que es reparteixi a l’inici de la campanya. Només amb una mesura d’aquest tipus, quedarien indemnitzats d’una forma ràpida i efectiva els clients habituals ‘que han patit el mal servei en nombroses ocasions’, puntualitza l’OCUC. A més, segons l’organització, aquestes mesures suposarien un augment de ciutadans que recuperaria l’hàbit d’agafar el transport ferroviari ‘tant important per la mobilitat’ i es demostraria a l’opinió pública ‘que són certes les intencions d’avançar cap a un servei de Rodalies digne per Barcelona i els seus ciutadans’.

A banda d’això, l’OCUC reclama també una reducció mínima del 50% en el preu dels viatges de Mitja i Llarga Distancia afectats, ja que els transbordaments i l’allargament del temps de viatge requereixen ‘una rebaixa immediata’ en el preu del bitllet.

Amb tot, l’OCUC recomana als usuaris de Rodalies reclamar mitjançant el llibre de reclamacions a les Oficines d’Atenció al Client de Renfe, i per reclamacions que vagin més enllà del preu del bitllet, que es dirigeixin a la Junta Arbitral del Transport de Catalunya o a la Junta Arbitral de Consum.