Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

L’OCUC exigeix una “gran indemnització” pels usuaris de Rodalies de Renfe i “rebaixes immediates” pels de Mitja i Llarga Distància

|

- Publicitat -

Segons l’OCUC, ‘s’ha incomplert en múltiples ocasions el contracte que s’estableix cada cop que es compra un bitllet de Rodalies’. Per l’organització, ‘la magnitud del problema requereix una indemnització massiva, doncs els drets de milers de consumidors han estat vulnerats’.

Els usuaris mereixen, segons aquesta entitat, ‘una ràpida i fàcil compensació quan el servei torni a la normalitat’. Per aquesta raó, l’OCUC proposa un mes de servei gratuït per tota la ciutadania, per totes les línies de Rodalies Renfe de Barcelona i en tots els horaris. L’organització també ha reclamat que es faciliti un bitllet mensual vàlid per totes les zones i que es reparteixi a l’inici de la campanya. Només amb una mesura d’aquest tipus, quedarien indemnitzats d’una forma ràpida i efectiva els clients habituals ‘que han patit el mal servei en nombroses ocasions’, puntualitza l’OCUC. A més, segons l’organització, aquestes mesures suposarien un augment de ciutadans que recuperaria l’hàbit d’agafar el transport ferroviari ‘tant important per la mobilitat’ i es demostraria a l’opinió pública ‘que són certes les intencions d’avançar cap a un servei de Rodalies digne per Barcelona i els seus ciutadans’.

Publicitat

A banda d’això, l’OCUC reclama també una reducció mínima del 50% en el preu dels viatges de Mitja i Llarga Distancia afectats, ja que els transbordaments i l’allargament del temps de viatge requereixen ‘una rebaixa immediata’ en el preu del bitllet.

Amb tot, l’OCUC recomana als usuaris de Rodalies reclamar mitjançant el llibre de reclamacions a les Oficines d’Atenció al Client de Renfe, i per reclamacions que vagin més enllà del preu del bitllet, que es dirigeixin a la Junta Arbitral del Transport de Catalunya o a la Junta Arbitral de Consum.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut