Divendres, 30 de juliol de 2021 - Edició 1100
La República

Les línies de rodalies de Barcelona recuperen els recorreguts i les freqüències habituals

Quan passaven vint minuts de les cinc de la matinada d’aquest dimecres s’han restablert els recorreguts i les freqüències habituals de totes les línies de Rodalies de Barcelona, després que hagin finalitzat, segons la programació prevista, els treballs de substitució de la via 2 d’amplada convencional al tram Sants – L’Hospitalet, que queda situada a l’emplaçament definitiu del costat del mar. D’aquesta manera, les línies 1, 3, 4 i 7 de Rodalies han recuperat la programació habitual en els terminis previstos, després de la reestructuració dels serveis duta a terme el passat 28 de juliol com a conseqüència de les obres a l’entorn de l’estació de Sants.

Redacció
Redacció 12/09/2007

Les actuacions executades per Adif, entitat pública empresarial adscrita al Ministeri de Foment, han consistit en la construcció de 543 metres de pantalles de fals túnel de la línia d’alta velocitat Madrid – Barcelona – Frontera francesa, dels quals 473 corresponen al costat marítim i els 70 metres restants al costat de la muntanya. Paral·lelament, s’han portat a terme operacions per al reforçament del mur del costat de la muntanya i de la cobertura actual de les vies a l’entrada de Sants.

La culminació d’aquestes operacions a l’accés sud de Barcelona Sants consisteix amb l’adaptació de la plataforma, muntatge de via i catenària i instal·lació dels aparells de via així com altres equipaments de seguretat i comunicacions per tal de substituir la via 2 d’amplada convencional (Sants – Vilafranca – Sant Vicenç de Calders).

En conjunt, aquestes actuacions han permès finalitzar la construcció del tram soterrat de la línia d’alta velocitat a l’accés sud de la terminal Sants i la nova configuració de les quatre vies generals d’amplada convencional a l’entrada de Barcelona, ja que les dos vies de la línia que procedeix de Vilanova i les dos de la línia de Vilafranca queden situades al costat del mar definitivament.

Per una altra banda, Adif també ha finalitzat una nova fase de les actuacions inscrites a les obres d’ampliació i millora que s’estan portant a terme a l’estació de Barcelona Sants. Aquestes actuacions han permès avançar amb la nova configuració de les vies d’estacionament de la terminal i han consistit amb la col•locació de tres nous semiporters, dos dels quals a la sortida des de Sants fins a Plaça Catalunya i el tercer a la sortida fins a l’Hospitalet.

Per últim, Adif ha finalitzat les actuacions previstes al Nus de Castellbisbal, on s’han executat obres d’adequació per millorar les condicions d’explotació a la connexió del ramal del Vallès amb el Port de Barcelona i Can Tunis. En el marc d’aquestes obres, s’ha construït un nou mur de 727 metres de longitud, la qual cosa ha suposat una reducció de la capacitat del tram Martorell – Molins de Rei (línia 4 de Rodalies). La circulació en aquest trajecte s’ha normalitzat aquest dimecres.