Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

Les línies de rodalies de Barcelona recuperen els recorreguts i les freqüències habituals

|

- Publicitat -

Les actuacions executades per Adif, entitat pública empresarial adscrita al Ministeri de Foment, han consistit en la construcció de 543 metres de pantalles de fals túnel de la línia d’alta velocitat Madrid – Barcelona – Frontera francesa, dels quals 473 corresponen al costat marítim i els 70 metres restants al costat de la muntanya. Paral·lelament, s’han portat a terme operacions per al reforçament del mur del costat de la muntanya i de la cobertura actual de les vies a l’entrada de Sants.

La culminació d’aquestes operacions a l’accés sud de Barcelona Sants consisteix amb l’adaptació de la plataforma, muntatge de via i catenària i instal·lació dels aparells de via així com altres equipaments de seguretat i comunicacions per tal de substituir la via 2 d’amplada convencional (Sants – Vilafranca – Sant Vicenç de Calders).

Publicitat

En conjunt, aquestes actuacions han permès finalitzar la construcció del tram soterrat de la línia d’alta velocitat a l’accés sud de la terminal Sants i la nova configuració de les quatre vies generals d’amplada convencional a l’entrada de Barcelona, ja que les dos vies de la línia que procedeix de Vilanova i les dos de la línia de Vilafranca queden situades al costat del mar definitivament.

Per una altra banda, Adif també ha finalitzat una nova fase de les actuacions inscrites a les obres d’ampliació i millora que s’estan portant a terme a l’estació de Barcelona Sants. Aquestes actuacions han permès avançar amb la nova configuració de les vies d’estacionament de la terminal i han consistit amb la col•locació de tres nous semiporters, dos dels quals a la sortida des de Sants fins a Plaça Catalunya i el tercer a la sortida fins a l’Hospitalet.

Per últim, Adif ha finalitzat les actuacions previstes al Nus de Castellbisbal, on s’han executat obres d’adequació per millorar les condicions d’explotació a la connexió del ramal del Vallès amb el Port de Barcelona i Can Tunis. En el marc d’aquestes obres, s’ha construït un nou mur de 727 metres de longitud, la qual cosa ha suposat una reducció de la capacitat del tram Martorell – Molins de Rei (línia 4 de Rodalies). La circulació en aquest trajecte s’ha normalitzat aquest dimecres.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut