Dimarts, 22 de juny de 2021 - Edició 1062
La República

Les JERC acusen el conseller Nadal de mentir en afirmar que el Pacte Nacional d’Infraestructures preveu executar el quart cinturó

Les JERC acusen el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, de mentir ‘conscient o insconscientment’ durant la roda de premsa de la setmana passada on va afirmar que el Pacte Nacional d’Infraestructures preveu l’execució del quart cinturó, ara anomenat Ronda del Vallès. Els joves independentistes mantenen que no hi cap acord pactat entre els tres membres del Govern i que aquestes afirmacions del portaveu del Govern només s’entenen pel nerviosisme del PSC davant els pròxims comicis electorals.

Redacció
Redacció 05/02/2008

Les Joventuts d’Esquerra Republicana de Catalunya han explicat aquest dilluns al vespre, en una roda de premsa celebrada a la seu d’ERC de Granollers, que el portaveu i conseller de Política Territorial ‘confon els desitjos’ del partit ‘amb la realitat’ en afirmar que el 4t cinturó es tirarà endavant perquè així ho contempla el Pacte Nacional d’Infraestructures de Catalunya.

El secretari nacional de les JERC, Gerard Coca, ha explicat que les joventuts independentistes a nivell nacional han decidit posicionar-se públicament davant les declaracions del conseller Joaquim Nadal perquè ‘va mentir, conscient o inconscientment’. Coca ha afirmat que el conseller durant la roda de premsa per informar del Pacte Nacional d’Infraestructures de Catalunya va donar a entendre que ‘el quart cinturó estava pactat dins el Govern’ i per tant, que aquesta infraestructura estava inclosa en el Pacte i que s’executaria.

En aquest sentit, Gerard Coca ha explicat que el Pacte Nacional d’Infraestructures ‘no inclou el projecte de quart cinturó’ i només fa una breu cita sobre la necessitat de millorar la xarxa viària del Vallès. Coca ha remarcat que en cap cas ‘hi ha un acord com a Govern’, en aquest sentit.

Les joventuts independentistes remarquen que sempre s’han oposat i s’oposaran a aquest projecte faraònic perquè ‘divideix el territori, destrossa diversos paratges naturals ‘de la zona del Vallès i a més presenta ‘un component d’especulació urbanística important’. Les JERC defensen un sistema d’infraestructures en xarxa dissenyat des del territori, les comarques , la millora de les carreteres locals i comarcals i l’aposta per una gran xarxa ferroviària de curt i llarg recorregut que eviti l’ús del vehicle privat i que permeti descongestionar la zona.

Concretament la proposta de les JERC amb el suport de l’associació ecologista ADENC és la millora del traçat actual de la carretera C-155 que uneix Sabadell i Granollers amb el desdoblament d’alguns trams.