Dimarts, 27 de juliol de 2021 - Edició 1097
La República

La moda catalana dobla la seva presència a la fira Bread&Butter

Sis marques de moda catalanes exposen durant aquests dies a la fira de moda urbana Bread&Butter. La xifra d’expositors catalans s’ha duplicat en relació amb l’edició de l’estiu passat. Malgrat la crisi, les empreses amb seu a Catalunya volen fer-se un lloc al mercat exterior. Des de marques líders que ocupen un gran espai al pavelló principal, com Custo Barcelona i Desigual; fins a la nova incorporació d’aquest 2011, Buff; passant per marques com Munich, Barrio Santo o Maians. Del 19 al 21 de gener l’històric aeroport Tempelhof de Berlín es converteix en l’escenari idoni perquè les marques puguin donar-se a conèixer o consolidar-se en el sector de la moda urbana.

Redacció
Redacció 21/01/2011

Del total de sis marques catalanes que són presents al Bread&Butter, hi ha una que s’estrena en aquesta fira. L’empresa de bufandes multifuncionals Buff, original d’Igualada, participa per primera vegada al Bread&Butter. Després de 18 anys centrats en el mercat esportiu han decidit embarcar-se en les tendències del carrer. ‘Ara anem a buscar els clients de moda, anem a vestir a la gent amb el ‘look’ total de cada dia, és per això que estem al Bread&Butter’, explica Neus Riba, directora de vendes de Buff.

El juliol de 2010, el l’última edició del Bread&Butter, van exposar només tres marques catalanes, mentre que en l’edició actual s’han duplicat els expositors. Fa sis mesos van estar presents les firmes de moda catalanes consolidades internacionalment Custo Barcelona i Desigual, i l’empresa de sabates esportives Munic.

En aquesta edició tornen al Bread&Butter les marques catalanes Barrio Santo i Maians, que en anys anteriors ja havien exposat a la fira, i Buff s’incorpora per primera vegada. ‘Només venent a Espanya no hi ha prou, les empreses han de sortir fora’, assegura la directora de vendes de Buff, que explica que ‘es mouen per augmentar les vendes’.

Desigual, una de les marques catalanes amb més projecció a l’exterior exposa al Bread&Butter apostant per la ‘internacionalització’, després de tancar un any 2010 amb un 60% de facturació a l’estranger. Ser presents a Berlín té un significat especial, ja que Alemanya és un dels principals mercats internacionals de Desigual i suposa un 11% de la seva facturació global.

Bread&Butter va néixer a la localitat alemanya de Colònia l’any 2001 i l’any següent es va traslladar a Berlín, una ciutat on la moda troba la seva inspiració al carrer. La capital alemanya va empènyer la fira cap a una presència internacional i l’any 2005 Bread&Butter va aterrar per primera vegada a Barcelona, tot i que al 2009 es va decidir tornar-la a establir definitivament a Berlín.