Dijous, 12 de Desembre de 2019 - Edició 504
La República

Les clavegueres de l’Estat utilitzen el diari El País contra el procés

Ahir el diari El País va publicar que l’Audiència Nacional espanyola ha multat Òmnium Cultural i l’ANC per abús de dades ideològiques. A més, fins i tot, arribava a parlar de xifres, especificant que l'òrgan judicial ha fixat les sancions, ja executables per via de constrenyiment, de 440.000 euros. En declaracions a directe!cat, fonts de l'ANC han assegurat que encara l'entitat no ha rebut cap notificació. 

Redacció
Redacció 31/01/2017
“L'audiència nacional notifica per la premsa”. D'aquesta manera titllaven des de l'ANC que el diari El País publiqués en exclusiva una multa que encara no se'ls ha notificat. La filtració, doncs, és evident i demostra que les clavegueres de l'Estat utilitzen el diari El País contra el procés.
 
El motiu de la multa és per l'elaboració de la Gigaenquesta, mesos abans del 9N, on voluntaris de l'ANC i Òmnium van visitar domicilis particulars de ciutats de l'àrea metropolitana de Catalunya. La tasca va formar part de la campanya 'Ara és l'hora' per explicar i conèixer la postura dels ciutadans davant la consulta.
 
No és la primera vegada que l'Estat usa la premsa
 
El que ha passat ara amb El País no és un fet aïllat a la premsa espanyola. Al maig del 2012 El Mundo va mentir a una portada que barrejava corrupció amb Mas i Pujol, de qui deien que tenien comptes bancaris a Suïssa. L'octubre del 2014 també El Mundo va publicar que Trias havia tingut un compte a Suïssa que després va resultar fals. Aquell mateix any, La Razón va publicar les fotos dels DNI de 22 jutges catalans que van signar un manifest a favor de la consulta sobre la independència de Catalunya.

Relacionats