En definitiva, es tracta de donar un major impuls a l’ús de la bicicleta, permetre un ús més racional dels mitjans de locomoció i millorar el medi ambient i la qualitat de vida dels ciutadans.
Aquesta xarxa suposarà la integració de les ciutats amb sistema de bicicleta pública ja implantats com son Estocolm, Lió, París, Sevilla i Barcelona, i ciutats en procés d’anàlisi i estudi, com son Londres, Madrid, Milà, Tel-Aviv i Washington. Les ciutats definiran uns indicadors comuns per tal de poder compartir la informació cada tres mesos i comparar els resultats. Les ciutats compartiran la informació referent a temes que interessin a les diferents ciutats com la logística de redistribució de les bicicletes, criteris de planificació en la definició de la xarxa d’estacions o carrils bici, per exemple. Les ciutats s’han compromès a reunir-se en un termini de sis mesos per tal de fixar les bases organitzatives de l’associació que integrarà les ciutats que estiguin interessades a compartir les seves experiències, inquietuds i resultats.