Dimarts, 27 de juliol de 2021 - Edició 1097
La República

L’Agència Catalana del Consum posa en marxa una campanya de sensibilització amb vista a les compres de Nadal

L’Agència Catalana del Consum posa en marxa aquest dilluns una campanya de sensibilització de cara a les compres de Nadal. Es tracta d’una campanya adreçada als ciutadans de Catalunya amb informació i consells pràctics per prevenir els efectes del sobreendeutament en l’economia familiar a causa de les compres nadalenques. Paral·lelament, durant el mes de desembre, n’engegarà una altra sobre la compra de joguines. La campanya, amb falques de ràdio de 20 segons a les principals emissores i anuncis en premsa generalista, premsa comarcal i gratuïta, té un pressupost màxim de 250.000 euros i pretén motivar a la reflexió sobre el consum responsable durant les festes de Nadal.

Redacció
Redacció 20/11/2007

Aquesta acció de comunicació vol transmetre un missatge d’informació, reflexió i prudència, així com donar a conèixer els llocs on informar-se, especialment el web de l’ACC, i els mecanismes per reclamar o denunciar com a persones consumidores.

A la pàgina d’inici del web de l’ACC s’han inclòs dues novetats relacionades amb aquesta campanya dins l’apartat ‘Destaquem’. En primer lloc, les ‘Recomanacions per a un Consum Responsable per Nadal’, així com el nou aplicatiu ‘Controla els teus préstecs’, un programa informàtic que es pot descarregar des del web per tal d’ajudar que les persones interessades a demanar un préstec personal o hipotecari puguin decidir quina és la millor opció per a la seva economia familiar. Inclou un simulador que permet calcular quin és el percentatge d’ingressos mensuals que es dedicaria a pagar les quotes del préstec. També permet determinar si convé més renovar la hipoteca actual o bé demanar-ne una de nova, o quant costaria agrupar tots els préstecs en un d’hipotecari.