
La informació està a l’abast de tothom i no cal pagar ni formar part d’un grup concret per poder utilitzar-la. ‘És lliure perquè a més de llegir la informació, qualsevol pot copiar-la i utilitzar-la sota la llicència GFDL i perquè qualsevol persona que s’hi connecti pot fer edicions i posar-hi el seu gra de sorra: des de la creació d’un nou article de gran extensió i completesa fins una petita correcció d’ortografia o d’estil, cada contribució de cada usuari ha jugat un paper en l’assoliment d’aquesta fita que avui celebra la Viquipèdia’, explica un dels administradors en un comunicat.
En els tres últims anys, la Viquipèdia ha doblat anualment el seu nombre d’articles. El 4 de gener del 2007 es va arribar als 50.000 articles. El 14 de febrer del 2006 n’hi havia 25.000, i el 16 de novembre del 2004, 10.000. ‘Tot això fa que hom es pregunti què vindrà després. Quan en tindrem 250.000? I 500.000? I el gran milió? Indubtablement, la Viquipèdia seguirà creixent tant en quantitat com en qualitat dels articles, però al llarg de la seva existència, la Viquipèdia també ha conegut una altra forma de creixement: la seva difusió en l’àmbit catalanoparlant’, comenta l’administrador.
El que fa uns anys era considerat com a una enciclopèdia lliure però molt incompleta, i que pocs utilitzaven per fer treballs, fer els deures, trobar una informació o simplement pel plaer d’aprendre, s’ha anat obrint pas i ara ja s’ha convertit en un lloc de consulta important per als catalanòfons.
Aquesta consolidació experimentada al llarg de l’últim any també es deu en part a la Marató Viquipèdia en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya que, aprofitant l’experiència prèvia en escoles de Mallorca, ha fet que molts alumnes, més enllà d’usar aquesta enciclopèdia com a eina de consulta, també en siguin membres actius i hi aportin informació.
En els vuit mesos que han passat des del dia en què va començar aquest projecte, encetat amb l’objectiu d’acostar Internet a les aules i la Viquipèdia als alumnes, la Viquipèdia ha pujat des del 22è lloc en la classificació per nombre d’articles fins al 17è lloc, sobrepassant llengües amb un nombre molt superior de parlants. La iniciativa també ha estat un èxit a l’hora de proposar l’Internet com una eina didàctica habitual a les escoles.