Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

La veritat sobre els 80 km/h

|

- Publicitat -

La polèmica mesura de la Generalitat que pretén reduir a 80 km/h la velocitat màxima als accessos de Barcelona s’ha venut des del primer moment com un pas cap a la reducció de les emissions de gasos per tal d’arribar a complir el tractat de Kyoto.

La tasca divulgativa del Govern ha insistit en les bondats de la mesura, repetint una vegada i una altra que a Holanda la mesura ja s’aplicava. Però a Holanda, el país modern i progressista en què tan s’emmirallen, la mesura no ha estat pas un èxit, si no més aviat el contrari.

Publicitat

Allí les vies a 80 km/h van començar a aplicar-se experimentalment el 2005 als accessos de 4 grans ciutats: Amsterdam, Rotterdam, Voorburg i Utrecht. Un any més tard, es recollia l’experiència en un informe que explicava com a tres d’aquestes vies experimentals les retencions han augmentat, i a una d’elles, els accessos de Voorburg, la multiplicació dels embusos ha significat, al mateix temps, un augment de les emissions de gasos d’un 3% respecte als valors d’abans de reduir la velocitat.

El resultat de l’informe holandès coincideix amb les tesis del RACC, que defensava una limitació de velocitat oscil·lant. A Holanda han calculat que en aquelles zones amb embussos importants augmentar la velocitat a 100 km/h reduiria les emissions un 5,5% respecte als valors captats amb la limitació de velocitat a 80 km/h.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut