Dijous, 29 de juliol de 2021 - Edició 1099
La República

La suspensió de les línies 2 i 10 de Rodalies i dels FGC a l’Hospitalet afectarà 160.000 persones

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, considera que ‘tal com van anar les coses’ aquest dissabte, ‘s’ha fet el que s’havia de fer’, i que ‘no hi havia més remei’, que prendre la decisió de suspendre els serveis de les línies 2 i 10 de Rodalies de Renfe de Barcelona i el tram de l’Hospitalet de Llobregat a plaça d’Espanya dels Ferrocarrils de la Generalitat. Nadal ha explicat que durant aquest diumenge els tècnics seguiran reunits per ‘acabar de precisar les causes que van provocar que el mur quedés afeblit’ i també per trobar solucions a la reestructuració temporal del serveis ferroviaris. El conseller ha manifestat que pel Govern la seguretat dels usuaris i dels treballadors ‘passa per davant de tot’; en segon lloc el servei als usuaris i ‘només en tercer lloc’, hi ha la prioritat de les obres del TGV. L’aturada dels Ferrocarrils podria allargar-se un mes, mentre que la de Rodalies durarà com a mínim una setmana.

Redacció
Redacció 22/10/2007

Joaquim Nadal ha considerat que ‘tal com van anar les coses ahir, s’ha fet el que s’havia de fer’, ja que, segons ha explicat, ‘no hi havia més remei’ que tallar les línies 2 i 10 de Rodalies i el tram de l’Hospitalet de Llobregat a Sants dels FGC. Nadal ha especificat que ‘la seguretat de les persones passa per davant de tot’, tant pel que fa els usuaris com pels treballadors. En segon terme, el Govern es centrarà en l’atenció als usuaris i les alternatives per ‘abordar dilluns una situació complexa pel que fa la mobilitat’; i ‘només en tercer lloc’ hi ha la prioritat de les obres del TGV. Nadal ha especificat que ‘primer, seguretat; segon, servei als usuaris; tercer, obres del TGV’. ‘Tot és important per Catalunya però les coses tenen un ritme i un calendari’ i les decisions preses han estat les adequades per ‘garantir la seguretat de totes les persones’, ha afegit Nadal.

Durant aquest diumenge, els tècnics seguiran mantenint reunions per ‘acabar de precisar les causes que van provocar que el mur quedés afeblit’ i també per trobar solucions a la reestructuració ferroviària temporal que es portarà a terme els pròxims dies. També, aquesta setmana vinent, s’abordarà ‘la minimització d’aquest impacte’ i el Govern i els tècnics buscaran les solucions perquè ‘el més aviat possible, alguna de les línies pugui recuperar la normalitat’ i també perquè es pugui fer efectiva l’arribada del TGV a Barcelona.

El secretari d’estat d’infraestructures, Victor Morlán va anunciar aquest dissabte al vespre que ‘durant un mínim de set dies’ quedarà tallada la circulació ferroviària entre les estacions de Sants i Bellvitge per els esvorancs apareguts en els darrers dies. La mesura afecta les línies de Rodalies C-2 i C-10 i els serveis de Mitja i Llarga Distància. El tram afectat també inclou els Ferrocarrils de la Generalitat entre l’Hospitalet de Llobregat i Plaça Espanya de Barcelona, ja que arran de les obres del TGV aquest dissabte al migdia es va desplaçar la paret d’un dels seus túnels. Morlán va apuntar que el tall de circulació es fa per consolidar les infraestructures en la zona i garantir la seguretat dels viatgers. Prop de 100.000 usuaris utilitzen diàriament les línies afectades i per a ells, s’ha activat un pla alternatiu de transport que preveu trajectes en autobús i en metro.

Diverses línies d’autobusos faran els viatges a l’aeroport i les entrades i sortides de Barcelona a partir de demà, dilluns, dins la reestructuració temporal dels serveis ferroviaris. El Centre de Coordinació Municipal va celebrar una reunió aquest dissabte a la tarda amb la participació de representants dels serveis municipals de Barcelona i de Renfe, i s’han decidit quines línies d’autobús es posaran en servei.