Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

La ruïna dels aeroports fantasma espanyols torna a quedar en evidencia

|

- Publicitat -

Osca-Pirineus: previsió de 160.000 passatgers anuals, però només 95 el 2016

Les infraestructures de León, Badajoz, Logronyo, Salamanca, Còrdova, Burgos, Albacete i Osca-Pirineus han registrat menys de 36.600 usuaris en els últims dotze mesos i en algun moment han estat a l’ull de l’huracà de les crítiques sobre la planificació de les infraestructures i la mala planificació dels recursos per part del govern espanyol. Per exemple, el d’Osca-Pirineus començava a operar com a aeroport comercial el 2006 amb l’expectativa d’albergar 160.000 passatgers anuals, però en tot el 2016 amb prou feines n’ha sumat 95. El d’Albacete, engegat el 2003, ha passat del seu pic de 20.000 passatgers l’any abans de la crisi, als 1.277 al tancament de 2016.

Còrdova, un altre símbol del desastre espanyol, assenyalat per la UE

A Còrdova, després que AENA es gastés 72 milions d’euros el 2008, la previsió era d’assumir 179.000 usuaris l’any, una xifra que s’ha quedat en 7.397 l’any passat. De fet, la infraestructura andalusa –a poc més d’una hora del de Sevilla en cotxe – va ser un dels exemples que el Tribunal de Comptes Europeu va posar el 2014 per denunciar el malbaratament de fons comunitaris –la UE va destinar-hi 13 milions– . L’informe de la institució també va criticar l’absència de rendibilitat d’altres infraestructures aèries en què la UE va destinar diners per a una expansió, com les de Badajoz, Burgos, Fuerteventura, La Palma, Madrid-Barajas, Múrcia i Vigo. 

Publicitat

Opinió

Minut a Minut