Dijous, 17 de juny de 2021 - Edició 1057
La República

La reobertura del túnel del Gornal permetrà als ferrocarrils circular amb freqüència de metro

FGC manté aquest dissabte al matí com la data per reobrir el túnel del Gornal, tancat des de fa tres mesos a causa de l’afectació que va patir la infraestructura per les obres del TGV, i poder així reprendre la normalitat del servei de la línia Llobregat-Anoia, especialment entre les estacions d’Europa-Fira i l’Hospitalet-Av. Carrilet, tram substituït al llarg d’aquests mesos per un servei alternatiu d’autobusos. A partir d’aquí, FGC preveu també poder reprendre, una setmana més tard, és a dir a partir del dissabte 9 de febrer, l’operativitat de la línia amb freqüència de metro incrementant el pas de combois a cada 6 minuts fins a Martorell, el doble que fins ara. Així ho ha explicat aquest dijous el conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, durant la visita que ha fet al túnel per comprovar in situ, un dia després de ser lliurat per Adif i Foment, l’estat de les obres de reparació del mur que es va desplaçar.

Redacció
Redacció 01/02/2008

Segons Nadal, FGC continua ferm en la seva decisió de presentar un expedient de reclamació administrativa per reclamar compensacions, ja sigui a l’empresa encarregada de les obres del TGV, en aquest cas OHL, com a Adif pels perjudicis que ha tingut FGC durant aquest tres mesos. El conseller ha dit que es tracta d’una reclamació empresarial i que per tant caldrà determinar, tenint en compte cada part, quines hauran de ser les quantitats. En cas que no es resolgui per la via administrativa, es podria iniciar un procés judicial, com passa en qualsevol reclamació entre empreses, ha explicat.

Des que es va produir la incidència al túnel del Gornal, el 20 d’octubre passat, el tall del servei ha afectat a més de 3 milions de passatgers que, o bé s’han vist afectats per les peripècies de fer transbordaments amb el metro i el servei d’autobusos, o bé, directament han deixat de viatjar amb els FGC; alhora que ha obligat a l’empresa ha posar en marxa un conjunt d’actuacions com la contractació de personal per reforçar el servei d’informació, la posada en marxa de busos llançadora o les campanyes de compensació als usuaris, entre d’altres. Amb tot, la incidència ha suposat un perjudici econòmic directe, fins al moment, de 4,1 MEUR per la companyia, segons conclou un estudi de FGC.