Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

La intel·ligència de Gonzàlez

|

- Publicitat -

Fa vint anys els grans cervells socialistes van decidir que la primera línia de TGV de l’Estat espanyol uniria la capital de l’imperi, Madrid, amb aquella gran metròpoli, aquella ciutat moderna i propera a Europa que és Sevilla. De fet el president espanyol de llavors, Felipe González, va fer xantatge a Pasqual Maragall, llavors alcalde de Barcelona, condicionant-li a acceptar que el primer TGV anés a Sevilla i no a Barcelona a canvi del suport del Govern espanyol als Jocs Olímpics de Barcelona, tal com va revelar l’expresident català fa unes setmanes.

Ara fa 15 anys d’aquell 1992, i els TGVs fins a Sevilla s’aturaven a la llavors flamant estació de l’Expo, el tram final de la línia d’alta velocitat. Però la trista realitat del TGV espanyol és que l’estació de l’illa de la Cartuja va deixar-se d’utilitzar tant bon punt va acabar-se l’Expo 92, i des de llavors porta 14 anys abandonada, trobant-se actualment en un estat lamentable. Deixalles, lones trencades, ampolles, l’espectacle és demencial. Fins i tot s’hi celebren curses il·legals al pàrquing de l’estació ocasionalment.

Publicitat

Tal com expliquen a Soitu, l’abandonament va portar als robatoris, i mica en mica va anar desapareixent tot el mobiliari de l’estació que va justificar l’enorme inversió del TGV fins a Sevilla: el coure de la catenària, els bancs, els accessos…

imatge

Una demostració més de la sagacitat socialista, que en una decisió insòlita arreu del món, decidiren connectar Madrid amb la gran ciutat més propera a l’Àfrica, enlloc de connectar la capital espanyola amb Barcelona, França i Europa. Aquest n’és el resultat, o el que en queda 15 anys més tard.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut