Dilluns, 20 de Gener de 2020 - Edició 543
La República

La Generalitat promou el català a les maternitats de la Catalunya Nord

La Casa de la Generalitat a Perpinyà ha començat aquest dimarts una campanya per promoure el català a les tres maternitats que hi ha a la Catalunya Nord. Durant aquests pròxims 3 anys té previst repartir 12.000 sobres amb diverses documentacions bilingües, català i francès, que expliquen als pares l’interès cultural, educatiu i econòmic que pot tenir pels seus fills aprendre i saber català, així com un CD amb cançons de bressol tradicionals catalanes. El director de la Casa de la Generalitat, Jordi Fernández-Cuadrench, ha explicat que aquesta iniciativa és ‘una campanya de seducció’ que s’emmarca en la política de cooperació duta a terme en matèria lingüística en col·laboració amb institucions, associacions i entitats econòmiques de la Catalunya Nord.

Redacció
Redacció 20/05/2009

Els representants de les maternitats de l’Hospital Perpinyà i de les clíniques ‘Notre-Dame d’Espérance’ i ‘Saint Pierre’ que han participat a la presentació de la campanya, aquest dimarts, a la Casa de la Generalitat, han destacat el caràcter original i cultural de l’iniciativa que els canvia, segons han manifestat, de les campanyes ‘comercials’ que els proposen habitualment.

Per Jordi Fernández-Cuadrench, aquesta implicació de les maternitats al projecte era la condició ‘sine qua non’ per tirar-lo endavant, perquè ‘evidentment si les maternitats ens deien que no, nosaltres no ens posaríem a la porta per repartir els sobres’.

Des d’aquest dilluns són les llevadores de les tres maternitats que estan encarregades de distribuir i presentar el contingut d’aquests sobres als pares que els han rebut amb interès.

A més d’una carta de felicitacions als pares pel feliç esdeveniment que acaben de conèixer i en la qual es fa una breu presentació de la campanya, el sobre inclou un fulletó amb un lèxic de mots relacionats amb la naixença, una ‘petita guia de la llengua catalana destinada als pares’ que explica ‘els avantatges del bilingüisme’, dóna dades estadístiques sobre el català i les adreces de les escoles nord-catalanes on se’l pot aprendre.

També es regala un CD, ‘Musiquetes per a la Bressola‘, amb diverses cançons de bressol tradicionals catalanes interpretades per diversos cantants i grups catalans i un adhesiu ‘mainatge dins el bòlid per enganxar al darrere del cotxe.

‘Hem volgut presentar la llengua catalana de manera simpàtica i fins i tot lúdica’ explica Fernández-Cuadrench. Per això, com a símbol de la campanya s’ha escollit un cargol, perquè, segons el director de la Casa de la Generalitat, es tracta d’un símbol ‘alhora infantil, modern i dinàmic que des del punt de vista de la gent que ja ha pogut entrar en contacte amb ell, doncs, el valora molt positivament’.

Relacionats