Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

La Generalitat i el Club Súper 3 impulsen una campanya per promoure la lectura entre els joves

El Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació i el Club Súper 3 impulsen la campanya ‘M’encanta llegir’, que pretén promoure l’hàbit de la lectura entre els infants. A través de vuit gags televisius que emulen contes clàssics infantils, la família de Club Súper 3 convidarà els nens catalans a descobrir l’univers d’aventures i coneixement que guarden els llibres.

La protagonista principal d’aquesta invitació serà la Lila, la petita de la família, que també és la cantant del videoclip creat per a la campanya, amb música i lletra de Marc Parrot. Per al conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras, la ‘caixa màgica’ és un bon esquer per fomentar la lectura.

Redacció
Redacció 13/10/2008

El conseller Tresserras, acompanyat del personatge del Club Súper 3 Lila, ha presentat aquest dilluns la nova campanya de promoció de la lectura entre els més petits, que, amb un cost d’uns 190.000 euros, s’emmarca dins del Pla de Foment de la Lectura començat fa gairebé un any per promoure aquest hàbit generador de coneixement entre la població.

La campanya consta, principalment, de vuit gags que s’emetran durant l’emissió del Club Súper 3, en què la família protagonista d’aquest programa convidarà els nens a obrir els llibres a través de lliures versions de contes clàssics, com ara ‘La rateta que escombrava l’escaleta’, ‘Les set cabretes’, la ‘Blancaneus’, ‘El Rei Artur’ o Frankenstein’.

A partir d’aquestes peces televisives es convidarà els espectadors a participar en un concurs a través del web del Club Súper 3, en què es donaran recomanacions sobre els beneficis de la lectura i se sortejaran deu ordinadors portàtils entre els que s’atreveixin a participar en la redacció d’un conte en línia durant els mesos de novembre i desembre.

A més, a la Festa dels Súpers, que se celebrarà els pròxims 25 i 26 d’octubre a l’Anella Olímpica de Montjuïc, la campanya també tindrà un estand, adreçat a fomentar la lectura entre els nens de 8 a 12 anys. Amb una disposició que emularà un llibre obert, l’estand comptarà amb material per a activitats, una biblioteca i un espai de lectura.

Sobre el Pla de Foment de la Lectura, el secretari de Cultura, Eduard Voltas, també present a la roda de premsa, ha destacat la bona resposta dels joves a l’oferta de subscripcions gratuïtes de premsa, que ja compta amb més de 13.000 subscrits, que representen el 20% del total de joves que hi poden accedir.

Tenint en compte la voluntat de cobrir tots els segments de la població, Eduard Voltas també ha avançat que es posarà en marxa una iniciativa per fomentar la lectura entre els adults, que es basa en la distribució gratuïta de fragments de novetats editorials al transport públic, amb l’objectiu que els ciutadans s’hi enganxin i busquin els exemplars a les biblioteques o els comprin.