Divendres, 31 de març de 2023 - Edició 1709
La República

La Comissió de la Dignitat utilitza la justícia perquè el govern espanyol torni tots els papers

La Comissió de la Dignitat creu, com la majoria de catalans, que no es pot seguir consentint més temps que el govern espanyol incompleixi la llei de manera tan flagrant. Així, lliurarà a avui al govern espanyol un requeriment judicial perquè retorni de seguida a la Generalitat de Catalunya els set lligalls que queden pendents del primer i únic retorn de la documentació espoliada que és a Salamanca i perquè comenci la restitució als particulars.

Redacció 08/02/2008

D’aquesta manera, La comissió per la dignitat fa una reclamació al govern espanyol enfocada en dos objectius: D’una banda, que l’Estat retorni els set lligalls que es van deixar a Salamanca el 31 de febrer de 2006 i que anaven juntament amb els cinc-cents que sí que es van restituir i per l’altra, que posi en marxa la comissió bilateral amb la Generalitat i desencalli el retorn dels documents espoliats als particulars, tal com marca la llei de devolució del 2005.

Diferents vies d’atenció

El departament de Cultura i Mitjans de Comunicació va habilitar, la setmana passada, el telèfon 935.897.788 i el correu anc.cultura@gencat.cat per atendre els afectats i resoldre’ls els dubtes. També va xifrar en més de tres-cents els particulars, entitats i partits polítics que tenen documentació confiscada a Salamanca.