Divendres, 30 de juliol de 2021 - Edició 1100
La República

La campanya ‘Que no t’ho expliquin’ vol incrementar el turisme interior mostrant llocs de Catalunya com a espais exòtics

El conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha presentat aquest dijous la nova campanya engegada per Turisme de Catalunya, ‘Que no t’ho expliquin’, amb l’objectiu d’augmentar el turisme interior en aquelles zones ‘no saturades’ de Catalunya, que representen el 80%, així com desestacionalitzar les visites dels catalans. Una campanya, dirigida a la premsa escrita, que consta d’11 anuncis que mostren racons de Catalunya amb el reclam que recorden a espais llunyans i exòtics. Una iniciativa que arrenca el 21 de setembre fins al mes de desembre i que ha tingut un cost total de 200.000 euros.

Redacció
Redacció 21/09/2007

En aquest sentit, es presenten per exemple la rambla dels Caputxins de Barcelona sota el nom ‘Kaputxian’ simulant un mercat de la Xina; el Castell de Peralada com ‘Chateau de Peralade’; el Delta de l’Ebre com ‘Delt-Ebr-Hông’ comparat amb el riu Mekong del Vietnam i un altre anunci ‘Deltembazi’ que es relaciona amb un parc natural de l’Àfrica; el Parc Nacional d’Aigüestortes amb les muntanyes rocoses del Canadà; el Pallars amb els llacs del Canadà; les vinyes del Priorat amb les franceses; la coca de recapte comparada amb les coques italianes; les illes Medes amb les Maldives; Siurana amb Jordània i el Temple Romà de Vic, sota el nom ‘Vikropolis’, amb la l’Acròpoli d’Atenes.

Per la seva banda, el director general de Turisme de Catalunya, Joan Carles Vilalta, considera que s’ha de reflexionar sobre el poc coneixement que els catalans tenen sobre la riquesa i la diversitat del territori.

Els catalans visiten el 20% de Catalunya

Els catalans van generar el 2006 un total de 26,7 milions de viatges, dels quals un 64% van ser dins de Catalunya, el 24,7% a la resta de l’estat espanyol, i l’11,3% restant a l’estranger. Aquesta xifra representa un lleuger descens respecte a l’any anterior on el percentatge va ser del 68%.

Pel que fa a les destinacions preferides; el 34% va anar al litoral nord; el 26% al litoral sud; el 24% als Pirineus; el 12% a la Catalunya interior, i un 4% a Barcelona. Respecte a les pernoctacions, el 38% es va allotjar a destinacions del litoral nord; el 28% a la costa sud, seguida dels Pirineus amb el 12% de les pernoctacions; el 9% a la Catalunya interior i el 3% a Barcelona.

Huguet ha explicat que el turisme està molt polaritzat en un 20% del territori, i s’ha d’anar cap a un turisme sostenible que ajudi a desenvolupar el conjunt del territori i les seves activitats com l’artesania, l’agricultura, el comerç, la moda o la indústria cultural. A més, ha explicat que Catalunya aspira a turistes -i no a viatgers- que facin estàncies d’entre 3 o 4 dies.

Passat i present. 75è aniversari de l’Oficina de Turisme de Catalunya

La presentació de la campanya ha coincidit amb la inauguració de l’exposició ‘Passat i present.75è aniversari de l’Oficina de Turisme de Catalunya’ la qual subratlla que Catalunya es va avançar al seu temps a l’entendre, als anys 30, que el turisme era una font de riquesa per al país.

Una exposició que serà itinerant arreu del país i a d’altres comunitats autònomes, i que té la voluntat d’ampliar-se amb la reproduccíó de material turístic en suport paper, fotogràfic o de vídeo, d’aquelles persones que el facilitin a la Generalitat, per tal d’aconseguir crear un arxiu dels orígens del turisme a Catalunya