Diumenge, 1 d'agost de 2021 - Edició 1102
La República

La CAL denuncia l’incompliment de la Llei de política lingüística a les universitats catalanes

La Coordinadora d’Associacions per la Llengua catalana (CAL) presentarà aquest dimecres al Col·legi de Periodistes un acurat estudi on es posa de manifest que a les facultats catalanes s’hi està produint un procés lent però persistent de substitució lingüística pel qual, en nom d’una suposada major projecció de les institucions, s’abandona l’ús del català en benefici del castellà. L’estudi demostra que el català no deixa de recular pel desinterès que mostren les facultats a donar conèixer la realitat lingüística de Catalunya amb programes d’acollida eficients per als estudiants estrangers.

Redacció
Redacció 09/10/2007

L’estudi denuncia la nefasta línia política que les universitats practiquen en la promoció de la llengua catalana i com duen a terme la seva projecció internacional de manera deslleial envers els objectius de normalització lingüística dictats pel Parlament de Catalunya. La majoria dels centres d’ensenyament superior, especialment els de l’àrea metropolitana, menystenen la Llei d’Universitats de Catalunya, els estatuts universitaris vigents i l’Estatut d’Autonomia.

Per aquest motiu, la CAL donarà conèixer el cas concret de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) que serveix d’exemple per fer una radiografia global de la situació a la resta de facultats del país. L’estudi revel·la el desinterès dels centres i la manca de recursos econòmics i humans per a la transmissió de la llengua i la cultura catalanes als estudiants estrangers en el conjunt del sistema universitari català

Davant l’augment cada cop més notori d’estudiants de fora de Catalunya a les nostres facultats, la CAL presentarà unes propostes per tal de normalitzar l’ús social del català. Paral·lelament, l’entitat ha endegat una campanya que sota el nom de A la universitat, en català!, pretén conscienciar la societat del retrocés del català a l’activitat docent per la manca de voluntat dels màxims responsables dels centres d’ensenyament superior d’impulsar eficients programes d’acollida.