Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

La ‘bandera universal’ escollida pels lectors de la revista Adbusters és obra d’un català

La revista americana Adbusters ha organitzat un concurs per escollir un bandera universal que englobi tota la humanitat i que representi un símbol de la cooperació entre els éssers humans. En una primera fase es van presentar més de 1.000 propostes, d’entre les quals es van seleccionar 32 finalistes. Una de les banderes finalistes és obra d’un dissenyador gràfic de Manresa que viu a Berlín, anomenat Marc Arroyo. La bandera que ha proposat en Marc, i que de moment és la més votada amb 3.900 vots, duu una explicació on l’autor explica: ‘sóc d’una nació minoritària que està subordinada a una bandera de la que no hem sento identificat’. En Marc assegura que no li agraden les banderes en general i per això n’ha creat una de ‘lliure de qualsevol institució o llengua’. Les votacions es tancaven aquest dimarts a mitjanit, hora americana.

Redacció
Redacció 18/03/2009

Els internautes podien votar fins aquest dimarts el disseny que més els hi agradi a la web de la revista. De moment, la proposta catalana és en primera posició i manté un lideratge sòlid respecte la segona posició, que està a més de 700 vots de distància. D’aquesta manera, la bandera del món serà d’origen català. Segons Adbusters, la bandera guanyadora serà publicada a la mateixa revista i a altres de disseny i es fabricarà per tal que els ciutadans del món la facin onejar.

La revista Adbusters és una publicació visual que busca ‘transformar actituds, agitar consciències i promoure canvis en l’entorn’. Les seves campanyes antipublicitàries, com el ‘dia de no comprar res‘, han donat la volta al món i han tractat problemes actuals de la societat com l’obesitat, els conflictes internacionals o el canvi climàtic.