Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024
Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024

L’esmena automobilística de la discòrdia: l’origen de tot plegat

|

- Publicitat -

Una declaració de guerra per part de la patronal estatal de fabricants de cotxes, l’Anfac. Un triomf pels concessionaris. Així s’ha interpretat l’esmena a la Llei d’economia sostenible que CiU va aconseguir incorporar amb l’ajut del PP i el suport del PNB. A grans trets, permetrà retornar a fàbrica els vehicles que els concessionaris no aconsegueixin vendre. Els convergents ho justifiquen argumentant que els concessionaris són petita i mitjana empresa i que requereixen major suport i protecció que els grans fabricants. Les centrals automobilístiques argumenten que generen molts llocs de treball i que amb aquesta clàusula hauran d’acomiadar empleats.

Sigui com sigui, la gestació d’aquesta esmena ha comportat una forta tensió que també s’ha traslladat al si del Govern Mas. La modificació a la Llei estatal va ser introduïda per Josep Sànchez Llibre, d’Unió Democràtica i home dels números de Duran Lleida al grup parlamentari de CiU a Madrid. Sànchez és íntim de Jaume Roura, president de la Federació Catalana de venedors de vehicles, amb qui va pactar l’esmena.

Publicitat

Sembla que l’executiu d’Artur Mas i el conseller d’Empresa, Francesc Xavier Mena, no eren coneixedors de l’abast final de l’esmena, fet que ha comportat una notable incomoditat pel rebombori originat. I és que fa només uns dies el President Mas s’havia reunit amb el president d’Anfac -la patronal de fabricants- per tal de negociar la presència d’aquests en el Saló de l’Automòbil de Barcelona, en la corda fluixa per la crisi. Des d’Anfac es considera l’esmena de CiU una traïció en tota regla. Càrrecs de CDC al govern lamenten la descoordinació que hi ha hagut en aquesta matèria amb el grup parlamentari de Madrid que pilota Duran i Lleida. 

Publicitat

Opinió

Minut a Minut