Dilluns, 20 de Gener de 2020 - Edició 543
La República

L’engany dels 110 km/h

Conscients que de vegades calen cops d’efecte per distreure l’atenció pública de la controvertida gestió de Zapatero, la setmana passada el Govern espanyol sorprenia tothom amb la decisió d’abaixar la […]

Redacció
Redacció 01/03/2011

Conscients que de vegades calen cops d’efecte per distreure l’atenció pública de la controvertida gestió de Zapatero, la setmana passada el Govern espanyol sorprenia tothom amb la decisió d’abaixar la velocitat a les autopistes dels 120 km/h actuals a 110. El vicepresident espanyol Alfredo Pérez Rubalcaba va defensar la proposta assegurant que serviria per estalviar petroli, en concret ‘un 15% en gasolina i l’11% en gasoil’.

L’anunci va provocar crítiques immediates, lamentant la improvisació d’una limitació que neix per ser transitòria durant aquest període de crisi econòmica, però el pitjor del cas és que l’excusa per abaixar la velocitat, aquesta reducció d’entre l’11 i el 15% del consum de petroli, és una falsedat sense base científica. Ho explica el blog Malaprensa, que cita l’informe ‘Saving Oil in a Hurry‘ (Estalviant petroli amb presses) de l’Agència Internacional de l’Energia. Les conclusions dels experts internacionals són demolidores: si es reduís la velocitat màxima en 20 km/h, el consum de combustibles disminuiria només un 2,9%, lluny de les xifres de Rubalcaba.

Relacionats