Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

L’aeroport d’Osca només va acollir 15 viatgers el mes de juliol però AENA el manté obert

|

- Publicitat -

Recentment el ministre espanyol de Foment, José Blanco, va admetre que Espanya no podria pagar el manteniment i la finalització de l’alta velocitat (TGV) ni de la xarxa d’autovies sense tenir en compte si cada línia és viable o no, com feia fins ara. Blanco va dir que “no és possible” mantenir i completar aquesta xarxa sense les aportacions dels fons comunitaris de la Unió Europea “i sense tocar els impostos”.

Un exemple d’aquestes línies financerament inviables va saltar a la llum quan l’executiu espanyol va cancel·lar el TGV Toledo-Albacete, una línia que només l’usaven 9 persones al dia de mitjana. El cas de l’aeroport d’Osca però, és pitjor. Pitjor perquè el darrer juliol només el va usar una sola persona cada 2 dies, i perquè Aena ha decidit mantenir-lo actiu.

Publicitat

De fet l’aeroport d’Osca i les poques companyies aèries que hi han operat han rebut fortes subvencions econòmiques per tractar de mantenir-hi els vols. Recentment la darrera companyia que hi quedava, Pyrenair, va rebre una forta injecció monetària per mantenir la ruta Londres-Osca i altres “rutes viables” de l’aeroport, totes amb subvenció. Malgrat tots aquests esforços pràcticament ja no hi opera cap companyia i les que ho fan només s’hi estan pels diners que reben directament de les administracions

Publicitat

Opinió

Minut a Minut