Recentment el ministre espanyol de Foment, José Blanco, va admetre que Espanya no podria pagar el manteniment i la finalització de l’alta velocitat (TGV) ni de la xarxa d’autovies sense tenir en compte si cada línia és viable o no, com feia fins ara. Blanco va dir que “no és possible” mantenir i completar aquesta xarxa sense les aportacions dels fons comunitaris de la Unió Europea “i sense tocar els impostos”.
Un exemple d’aquestes línies financerament inviables va saltar a la llum quan l’executiu espanyol va cancel·lar el TGV Toledo-Albacete, una línia que només l’usaven 9 persones al dia de mitjana. El cas de l’aeroport d’Osca però, és pitjor. Pitjor perquè el darrer juliol només el va usar una sola persona cada 2 dies, i perquè Aena ha decidit mantenir-lo actiu.
De fet l’aeroport d’Osca i les poques companyies aèries que hi han operat han rebut fortes subvencions econòmiques per tractar de mantenir-hi els vols. Recentment la darrera companyia que hi quedava, Pyrenair, va rebre una forta injecció monetària per mantenir la ruta Londres-Osca i altres “rutes viables” de l’aeroport, totes amb subvenció. Malgrat tots aquests esforços pràcticament ja no hi opera cap companyia i les que ho fan només s’hi estan pels diners que reben directament de les administracions