Dimarts, 27 de juliol de 2021 - Edició 1097
La República

Internet i la crisi centraran les terceres jornades de premsa gratuïta que se celebren a Barcelona

Més de 300 professionals d’Europa, Amèrica i Àsia participaran entre els dies 19 i 21 de novembre a les terceres Jornades Internacionals de Premsa Gratuïta. El president de l’Associació de Premsa Gratuïta (ACPG), Josep Ritort, ha explicat que les estratègies empresarials que cal aplicar en temps de crisi, els models d’èxit de premsa gratuïta que hi ha arreu d’Europa i el pas dels diaris a les empreses multicanal. Ha dit que ‘no s’ha arribat al sostre’ de premsa gratuïta perquè fa dos anys eren ’80 capçaleres associades’ i ja estan ‘a 145’. Ha explicat que a Catalunya ‘encara hi ha sis comarques on la premsa gratuïta no és líder’, el que demostra ‘que encara pot créixer’.

Redacció
Redacció 18/11/2008

Ritort considera que la premsa gratuïta ‘segueix creixent’ en nombre de capçalera tot i que en temps de crisi ‘algunes desapareixeran’. No obstant, ha dit que fa dos anys eren 80 capçaleres i ara són 145. També ha explicat que a Barcelona ‘no s’han fet intents de premsa catalana’, però el ‘Metro’ i el ’20Minutos’ són ‘diaris bilingües’ tot i que ‘la gent no ho valora’. També ha demanat a l’administració que ajudi perquè ‘els diaris gratuïts puguin fer servir més el català’.

Els professionals de la comunicació que participaran a les jornades que volen convertir-se en un punt de trobada de referència del sector a nivell mundial provenen de Catalunya i d’Espanya, tot i que també destaca la presència d’editors, periodistes i publicistes de Suècia, Dinamarca i Noruega ja que en aquesta ocasió les Jornades dediquen una especial atenció a la premsa gratuïta dels països nòrdics. També passaran per Barcelona professionals d’Alemanya, Àustria i Holanda, així com d’Argentina, Colòmbia, Estats Units, Mèxic o la Índia, entre d’altres, ha explicat Ritort.

Després de les dues edicions anteriors, l’any 2003 i 2006, en aquesta tercera edició s’organitzen una vintena de ponències i taules rodones en les que intervindran editors i professionals de la comunicació i del sector de la premsa gratuïta com els publicistes Lluís Bassat i Pablo Alzugaray, els editors Ben Rogmans (De Pers) i Mikael Nestius (Stockholm City), el dissenyador Mauricio Gutiérrez o el periodista Gumersindo Lafuente, entre d’altres.

Entre l’oferta de taules rodones destaca el debat que el dijous dia 20 de novembre protagonitzaran directors de mitjans de comunicació de proximitat catalans, espanyols i estrangers, entre els quals hi haurà el Tot Sant Cugat, La Fura de Vilafranca, el Capgròs de Mataró, el Contrapunt de Mollet, el Diari de Vic o Sóc Periodista, fins arribar gairebé a una vintena de capçaleres. El mateix dia 20 també tindrà lloc una tertúlia entre universitaris i estudiants de secundària europeus sobre el model de la premsa gratuïta. L’oferta completa de les Jornades es pot consultar a través de la pàgina web. També s’ha obert un bloc amb l’actualitat de l’esdeveniment.

Caixa Sabadell serà el Patrocinador d’Honor d’aquestes Terceres Jornades Internacionals de Premsa Gratuïta, entre molts altres patrocinadors, tal com ha explicat el responsable de comunicaci Romà López. Les Jornades també comptem amb el suports d’universitats catalanes. Per altra banda, l’artista Quim Tarrida (Barcelona, 1967) ha portat a terme la peça que s’entregarà d’obsequi als conferenciants de les Jornades.