Dijous, 29 de juliol de 2021 - Edició 1099
La República

El conseller Huguet inicia un viatge a la Xina per atreure turistes amb alt poder adquisitiu

El Conseller d’Innovació Universitats i Empresa, Josep Huguet, va iniciar aquest dilluns el seu viatge oficial a la Xina promocionant les virtuts turístiques de Catalunya davant una audiència plena de d’operadors turístics xinesos a l’Hotel Sheraton Gran Muralla de Pequín. Huguet va explicar que el xinès és un mercat massa important com per deixar-lo de banda. ‘Catalunya és una país petit amb moltes coses per ensenyar i explicar a un país gran i divers com la Xina’, va dir.

El Conseller assegur que la solidesa del turisme a Catalunya es constata amb xifres. ‘Cada any hi ha 25 milions de persones que visiten Catalunya convertint-la en la segona regió turística més visitada del món després de París’.

Redacció
Redacció 14/10/2008

Malgrat aquestes encoratjadores dades Huguet va reconèixer que, pel que fa el mercat xinès, Catalunya encara s’ha de posar les piles. ‘França i Itàlia ens porten força avantatge però per no perdre el tren la Generalitat va instal·lar una oficina de promoció de Turisme de Catalunya a Pequín, convertint-se en la primera que una comunitat autònoma obre a la capital xinesa’, va explicar.

El delegat de la Generalitat de Catalunya en aquesta oficina de Pequín, Antoni Li, va ser l’encarregat d’explicar en xinès als operadors turístics xinesos les possibilitats que té Catalunya i la manera com els clients d’aquestes empreses poden gaudir de la nostra terra. A la presentació es va dividir Catalunya en quatre regions turístiques amb Barcelona com a principal reclam. De la capital catalana se’n va mostrar sobretot l’obra de l’arquitecte Antoni Gaudí, l’oferta comercial per anar a comprar i la seva àmplia diversitat gastronòmica. Les altres tres regions ofertes eren la Costa Brava, la Costa Daurada i els Pirineus. El Cap de Creus, Salvador Dalí, Ferran Adrià, Tarragona, el Delta de l’Ebre i el romànic dels Pirineus van ser alguns dels punts que es van tractar amb més deteniment.

Altres elogis que es van fer de Catalunya van anar en la línia del bon clima mediterrani i de l’oferta cultural. A la presentació, Antoni Li va explicar als xinesos que Catalunya és un país amb més de dos mil anys d’història que a més parla una llengua pròpia distinta del castellà. Imatges de castellers, geganters i correfocs acompanyaven l’exposició d’Antoni Li. Per acabar de convèncer els operadors turístics xinesos Li va mostrar una sèrie d’empreses catalanes que operen a la Xina per deixar clar que Catalunya ja porta anys amb el ulls posats en el gegant asiàtic. Freixenet, Colacao, Tous, el F.C. Barcelona o Mango van ser algunes de les marques citades.

El Conseller Josep Huguet també va voler destacar la sortida al mercat de la primera guia oficial de Catalunya escrita en xinès i la creació de noves places per ser guia oficial de Catalunya en llengua xinesa. Pequín suposa la primera parada del viatge oficial a la Xina que el durà també a Xangai i Hong-Kong durant aquesta setmana per promocionar el turisme de Catalunya.