Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

Herrera celebra que Mas no tiri endavant l’eliminació ‘populista’ dels 80 km/h

El secretari general d’ICV, Joan Herrera, ha felicitat aquest dissabte al migdia el nou Govern de CiU perquè ha ‘aparcat el populisme’ i ‘sembla que entra en el rigor’ respecte la limitació dels 80 km/h i les mesures de velocitat variable. Des de Tiana (Maresme), Herrera ha manifestat que ‘sembla que el Govern comença a entendre que una mesura com aquesta ha reduït la contaminació i la mortalitat’. El conseller d’Interior, Felip Puig, va manifestar aquest divendres que el Govern ‘eliminarà’ la limitació dels 80 km/h però que es farà de manera que les mesures de velocitat variable que s’implantin a les vies d’accés a Barcelona conjuguin encertadament ‘seguretat, mobilitat i respecte al medi ambient’.

Redacció
Redacció 22/01/2011

Durant l’Assemblea Nacional de l’Entesa pel Progrés Municipal (EPM), Herrera ha destacat que en un tema com aquest ‘cal actuar amb criteris tècnics’ i ‘no pas amb el populisme de dir que el suprimiran encara que no tingui cap base’, ha afegit. El líder ecosocialista ha expressat que és una ‘bona notícia’ que el Govern ‘estigui a punt d’aparcar el populisme’ en el tema de la limitació als 80 km/h i la velocitat variable. Està previst que el Govern prengui una decisió respecte aquest tema abans de finals d’aquest mes.

Un centenar d’acords amb l’Entesa de Progrés Municipal (EPM)

Joan Herrera també ha anunciat que els ecosocialistes presentaran prop d’un centenar de candidatures per a les properes eleccions municipals en coalició amb l’Entesa de Progrés Municipal (EPM). Aquest dissabte, l’EPM ha celebrat la seva Assemblea Nacional i ha escollit com a president l’exalcalde de Pallejà, José Antonio Rubio. Herrera ha destacat que la coalició amb EPM és ‘garantia’ de ‘molta extensió territorial’ i també d”apropament’ als municipis. El líder ecosocialista ha afegit que aquesta coalició entén que el territori ‘no s’ha de trinxar’ com ‘planteja el Govern de CiU proposant més carreteres i limitant els espais naturals’.