
Així s’ha pronunciat en roda de premsa el portaveu de la coordinadora, Vicent Torres, acompanyat pel vicepresident de l’Associació de Veïns del Cabanyal, Vicente Gallart, i el president d’Ecologistes en Acció de València, Luis Cerrillo. Fórmula Verda està integrada per associacions veïnals, grups ecologistes, col•lectius en defensa del territori i moviments ciutadans.
L’entitat estudia ‘possibles mesures legals’, després d’haver portat el cas a la Sindicatura de Greuges i a la Comissió Europea, que ha admès a tràmit la denúncia del col•lectiu, i després d’haver mantingut el 27 de desembre passat una reunió ‘molt frustrant’ amb responsables de l’ens gestor de la Xarxa de Transports i de Ports de la Generalitat valenciana (GTP).
Torres ha indicat que en la construcció del circuit ‘s’està cometent un frau de llei’ i hi ha ‘més que evidència que tant Ajuntament com Generalitat estan burlant’ la legislació. En concret, ha insistit a denunciar la ‘falta d’informació’ sobre les obres del futur circuit i la ‘contínua negativa’ de la Conselleria d’Infraestructures i Transport a facilitar les dades requerides pel col•lectiu.
Què diu el govern valencià?
En canvi, Infraestructures destaca que el circuit de Fórmula 1 generarà ingressos de més de 70 milions cada any. La Conselleria d’Infraestructures i Transport ha destacat hui que el Gran Premi d’Europa de Fórmula 1 que es disputarà sobre el Circuit Urbà de Valencia a partir del mes d’agost, i durant els pròxims set anys, suposarà una repercussió econòmica de més de 70 milions d’euros cada any i serà seguit per més de 500 milions d’espectadors a tot el món. Les obres van començar l’1 d’octubre passat i, fins ara, s’han executat més del 25 per cent de les actuacions.